|
|
کدخبر: ۱۷۶۳

سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت: براساس مصوبه کمیسیون افراد تحت پوشش‌ سازمانهای حمایتی برای احداثمسکن از پرداخت عوارض شهرداری و هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و انشعابات آب، برق و گاز برای یک بار معاف شدند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون گفت: طرح شورای عالی استان‌ها که در خصوص اصلاح بند(د) ماده ۳۹ قانون برنامه پنجساله توسعه بود، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این بند افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی ازجمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای احداثمسکن از پرداخت انشعاب آب، برق و گاز و عوارض شهرداری معاف بودند‌ اما این بند دچار ابهام بود و آن اینکه مدت زمان و متراژ بنای مسکنی که از پرداخت این هزینه‌ها معاف شدند، مشخص نبود.

سخنگوی برنامه و بودجه همچنین تصریح کرد: براساس مصوبه کمیسیون افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت عوارض شهرداری، هزینه صدور پروانه ساختمانی و هزینه انشعاب آب، برق و گاز برای یک بار در ساختمان‌های با زیربنای مفید ۷۵ متر برای کلانشهرها، ۱۰۰ متر برای مراکز استان‌ها، ۱۲۰ متر برای سایر شهرها و ۱۵۰ متر برای روستاها معاف شدند.

کاتب اضافه کرد: در این جلسه طرح ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی که یک فوریت آن در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده بود، مورد بررسی قرار گرفت و با رای نمایندگان این طرح برای یک‌ماه مسکوت ماند تا پیشنهاد اصلاحی برای این طرح ارائه شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار