|
|
کدخبر: ۱۷۶۳۱۱

دانشگاه ها در هفته ای که گذشت

خبرگزاری تسنیم: در هفته گذشته دانشگاه های کشور با اخباری مانند تشکیل کمیته ۵ نفره برای انتخاب رئیس دانشگاه صنعتی شریف و ادامه گمانه زنی ها برای ریاست دانشگاه تهران روبرو بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، در هفته گذشته دانشگاه ها شاهد حوادثو اتفاقات مختلفی بودند که خبرهایی از جمله تشکیل کمیته وزارت علوم در دانشگاه صنعتی شریف برای انتخاب رئیس این دانشگاه و ادامه اخبار مربوط به انتخاب رئیس دانشگاه تهران و عزل یک مسئول در دانشگاه آزاد از مهمترین آن به شمار می روند.

در این هفته واکنش ها به انتصاب عبدالحسین هراتی مدیرکل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد همچنان ادامه داشت تا اینکه طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه از عزل وی خبر داد. سابقه فعالیت در فتنه ۸۸ و اهانت به امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در سوابق هراتی دیده می شود.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد از آغاز فرآینده نقل و انتقال دانشجویان این دانشگاه از ۱۵ تیرماه خبر داد. به گفته کاردار، دانشگاه آزاد شرایط بیمه سلامت و تکمیلی را برای دانشجویان خود فراهم کرده و به برخی از دانشجویان خود وام اقساطی وسایل کمک آموزشی مانند لپ تاپ و آی پد می دهد.

یکی از اخباری که طی هفته گذشته مطرح شد، تشکیل کمیته وزارت علوم در دانشگاه صنعتی شریف برای انتخاب رئیس این دانشگاه بود. کمیته ای که قبلا بدون اطلاع رئیس این دانشگاه به شکل محرمانه ایجاد شده بود. این کمیته ۵ نفره تا پایان خردادماه موظف شده است سه گزینه پیشنهادی خود را برای ریاست این دانشگاه به وزیر علوم معرفی کند.

در حالی که قرار بود در روز یکشنبه هفته گذشته دانشجویان در مخالفت با توافق بد هسته ای همزمان با گام نهایی مذاکرات ژنو تجمعی را مقابل مجلس برگزار کنند، استانداری به آنها مجوز برگزاری چنین تجمعی را نداد.

طی هفته گذشته نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۳ اعلام شد و داوطلبان مجاز از ۲۴ تا ۲۸ اردیبشهت ماه برای انتخاب رشته در این آزمون فرصت خواهند داشت.

صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد خبر داد و اعلام کرد: گزارش این تحقیق و تفحص به همراه سوالاتی به سه تن از روسای سابق و فعلی این دانشگاه ارسال شده و کمیسیون آموزش پس از جمع بندی نظرات و پاسخ های آنها گزارش نهایی این تحقیق و تفحص را جمع بندی می کند.

در هفته گذشته در حالی که برخی از مسئولان وزارت علوم از بررسی گزینه های پیشنهادی اعضای شورای منتخبان دانشگاه تهران برای ریاست این دانشگاه توسط وزیر علوم خبر دادند، فرجی دانا در حاشیه نشست با اعضای فراکسیون دانشگاهیان مجلس از انتخاب گزینه نهایی ریاست این دانشگاه خبر داد. همزمان برخی از رسانه ها رحیمیان را به عنوان گزینه نهایی ریاست دانشگاه تهران معرفی کردند، خبری که چند ساعت بعد فرجی دانا نسبت به آن اظهار بی اطلاعی کرد.

همچنین در این هفته جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس که به دنبال تعیین جایگزینی برای بیژن رنجبر هستند، از مسئولان وزارت علوم درخواست کردند نظرسنجی اعضای هیئت علمی این دانشگاه را به صورت الکترونیگی دریافت کنند. به نظر می رسد برخی حواشی پیش آمده در مسیر انتخاب رئیس دانشگاه تهران از دلائل این مسئله بوده است.

در هفته گذشته مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم(ص) واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد با حضور حجت الاسلام ناطق نوری عضو جدید هیئت موسس دانشگاه آزاد افتتاح شد.

همچنین محسن هاشمی رفسنجانی معاون عمرانی دانشگاه آزاد از مذاکرات این دانشگاه با شهردار تهران درباره بازسازی بافت فرسوده مرکز شهر تهران برای تجمیع واحد تهران مرکز خبر داد.

همچنین در این هفته فرجی دانا وزیر علوم در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی حاضر نشد و همین امر باعثناراحتی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی شد.

پیشرفت بالای ۵۰ درصدی هواپیمای مسافری ۱۵۰ نفره ایرانی و رو به پایان بودن مرحله مهندسی مفهومی این دانشگاه از دیگر اخبار مطرح شده در حوزه دانشگاه بود.

در پایان هفته گذشته حضور هاشمی رفسنجانی در دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای بازدید از یکی ا زدستاوردهای هسته ای این دانشگاه با اعتراض برخی از دانشجویان این دانشگاه روبرو شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار