|
|
کدخبر: ۱۷۶۵

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از قرائت خلاصه گزارش ۹ صفحه‌ای کمیته بررسی حادثه ۲۲ بهمن قم در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد و آن را نتیجه دو هزار ساعت تحقیق و بررسی دانست.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد که جلسه امروز این کمیسیون با ارائه گزارش عباس عراقچی معاون وزیر و سخنگوی وزارت امور خارجه از تحولات مصر آغاز شد.
وی با اشاره به تحولات اخیر مصر و حضور ارتش در صحنه سیاسی و برکناری رئیس ‌جمهور قانونی و تشکیل دولت جدید، گفت: جمهوری اسلامی به‌طور فعال در پی بهبود شرایط در مصر است و معتقدیم باید به خواست مردم توجه و احترام گذاشته شود.
نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اعمال خشونت را محکوم می‌کند و تلاش خود را جهت حل مشکل به کار خواهد گرفت.
وی در ادامه افزود: عراقچی در این جلسه گزارشی از سفر خود به میانمار ارائه کرد و ‌در ادامه جلسه، کمیته امنیت، طرح همترازی و ارزیابی مدارک دریانوردی را مطرح کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه افزود: محسنی عضو کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد که این کمیته طرح مذکور را رد کرد و کمیسیون نیز بر همین اساس با اکثریت آراء آن را رد کرده است.
نقوی‌حسینی ادامه‌ داد: در این نشست همچنین لایحه موافقتنامه همکاری بین وزارت کشور ایران و وزارت کشور روسیه در صحن کمیسیون با اکثریت آرا تصویب شد.
وی همچنین یادآور شد: لایحه موافقتنامه دو‌جانبه همکاری‌های فرهنگی و علمی و آموزشی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اوگاندا نیز در کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی تصویب شد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در ادامه جلسه اصلاحیه نهایی لایحه حریم حفاظتی - امنیتی اماکن و تأسیسات کشور تصویب شد.
نقوی‌حسینی در ادامه افزود: براساس مصوبه ماده ۶ این لایحه، دستگاه‌های اجرایی مربوطه مکلفند حقوق متعلقه اعلامی را با رعایت قانون نحوه خرید و تملک‌ اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت مصوب ۱۷/۱۱ / ۱۳۵۸ شورای انقلاب جمهوری اسلامی به قیمت روز حداکثر ظرف ۱۸ ماه پرداخت کنند.
وی خاطر‌نشان‌ کرد: بر اساس تبصره این ماده نیز، تملک و تصرف املاک مذکور پس از پرداخت نقدی حقوق مالکانه امکان‌پذیر است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه گفت: در ادامه این جلسه، خلاصه‌ای از گزارش ۹ صفحه‌ای کمیته بررسی حادثه ۲۲ بهمن قم قرائت شد.
نقوی‌حسینی تصریح‌ کرد: گزارش مذکور خلاصه‌ای از حدود دو هزار ساعت تحقیق و بررسی و از چند صفحه اسناد، مدارک، ‌ گزارشات و تحلیل محتوا ارائه شده است.
وی در پایان یادآور شد: هنگام قرائت گزارش مذکور، نمایندگان دیگری نیز در جلسه حضور حضور داشتند.
در این گزارش سه تن از عوامل اصلی حادثه حمله به علی لاریجانی رئیس مجلس و اخلال در سخنرانی وی در مراسم ۲۲ بهمن سال گذشته، معرفی شده‌اند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار