|
|
کدخبر: ۱۷۶۵۸۰

مخبر دزفولی:

خبرگزاری تسنیم: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تاکید برای تسریع در تدوین فلسفه علوم انسانی گفت: باید به چیستی تحول در علوم انسانی جدی تر پرداخته شود.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، محمدرضا مخبر دزفولی در جلسه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طرح مباحثنظری پیرامون اسلامی سازی علوم انسانی مفید و راهگشا است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هر یک از اعضای شورای تحول و ارتقای در علوم انسانی باید در یک موضوع خاص وارد میدان شوند و نتیجه تحقیقات خود را ارائه کنند.

وی ادامه داد: از همان ابتدا معلوم بود که مطالبه رهبر معظم انقلاب از ما تدوین یک سند راهبردی مهم است.

مخبر دزفولی با اشاره به فرازهایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» در دیدار اخیر معظم له در دیدار با معلمان گفت: این نکته که رهبر حکیم انقلاب «مدظله العالی» به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مباهات می کنند، مایه افتخار همه دست اندکاران تدوین و تصویب این سند است.

وی گفت: موضوع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعلیم و تربیت از منظر اسلام است و شورای تحول و ارتقاء در این زمینه باید وارد میدان شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تاکید برای تسریع در تدوین فلسفه علوم انسانی، افزود: باید به چرایی، چگونگی و چیستی تحول در علوم انسانی به طور جدی تر پرداخته شود.

مخبر دزفولی ادامه داد: طبق یک منظومه از پیش تعریف شده و مدون و با توجه به الگوهای پیش رو مانند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید وارد تدوین «سند تحول علوم انسانی» بشویم.

وی گفت: در کنار طرح مباحثنظری که در جای خود بسیار لازم و مفید است باید کار عملی در زمینه تدوین «سند بالادستی تحول بنیادین علوم انسانی» آغاز شده و پیش برود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تدوین مبانی نظری تعلیم و تربیت اسلامی در سند تحول بنیادین افزود: با استفاده از این الگو باید مبانی نظری علوم انسانی اسلامی نیز تدوین شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: مبانی کار اجمالاً معلوم است و باید بر اساس همین مبانی کار شروع شود و همانگونه که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» نسخه شفابخش آموزش و پرورش است باید نسخه شفابخش علوم انسانی نیز تدوین شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار