|
|
کدخبر: ۱۷۶۶۰۶

سهراب پور در گفت وگو با تسنیم تشریح کرد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیته ۷ نفره انتخاب رئیس دانشگاه صنعتی شریف آخرین وضعیت تعیین رئیس این دانشگاه و فعالیت های این کمیته را تشریح کرد.

سعید سهراب پور عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و از اعضای کمیته ۷ نفره تعیین رئیس جدید دانشگاه صنعتی شریف در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگرزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت این کمیته برای معرفی گزینه های مناسبت برای ریاست دانشگاه صنعتی شریف، گفت: کمیته ای ۷ نفره با حضور اعضای هیئت علمی این دانشگاه تشکیل شده که اعضای آن آقایان غفرانی از دانشکده انرژی، تجریشی از دانشکده عمران، رنجبر از دانشکده برق، سعیدی ار دانشکده انرژی و سعید سهراب پور از دانشکده مکانیک به عنوان اعضای اصلی این کمیته هستند.

وی افزود: خانم دکتر ایرجی زاد و دکتر انواری نیز به عنوان اعضای علی البدل مسئولیت معرفی گزینه های مناسب را برای ریاست دانشگاه صنعتی شریف دارند.

سهراب پور با اشاره به شرایط گزینه های احتمالی برای ریاست این دانشگاه، تصریح کرد: داشتن درجه استاد تمامی یا دانشیار(افرادی که استادیار هستند در اولویت اند)، ۱۰ سال سابقه کار در دانشگاه صنعتی شریف و سابقه ۲ سال حضور در جایگاه معاونت یا ریاست در این دانشگاه از شرایط در نظر گرفته شده است.

این عضو کمیته ۷ نفره دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن این شرایط از بین ۴۵۰ استاد حاضر در دانشگاه تنها ۱۱۷ نفر مشخص شدند و در بررسی ها تلاش می شود افراد مناسب تر از این مشخص و معرفی شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به شرایط انتخاب از میان ۱۱۷ استاد مشخص شده، گفت: برخی از افراد تمایلی به پذیرش این سمت را نداشتند. برخی فکر می کنند همه اساتید تمایل دارند رئیس دانشگاه شوند در حالی که به قدری این مسئولیت سنگین و مشکل است که کسی علاقه ای به پذیرش این مسئولیت ندارد و باید از آنها خواهش کرد.

وی گفت: برای بررسی وضعیت استادان با مسئولان دانشکده ها صحبت می کنیم، اطلاعات کافی و لازم که به دست آورده شد نهایتا ۵ یا ۶ نفر از این افراد به شورای دانشگاه معرفی می شوند و این شورا نیز ۳ نفر را پس از بررسی های خود به وزیر علوم پیشنهاد می کند.

سهراب پور ادامه داد: شورای دانشگاه صنعتی شریف شورای مخصوصی است و حدود ۳۰ نفر عضو دارد. تصمیمات مهم دانشگاه توسط این شورا اتخاذ می شود و از قدیم در دانشگاه فعالیت داشته و در زمان ریاست من هم در دانشگاه فعالیت داشته است.

عضو کمیته تعیین رئیس برای ریاست دانشگاه صنعتی شریف درباره زمان معرفی گزینه های ریاست دانشگاه شریف، گفت: تا اواخر خرداد فرصت داریم به نتیجه برسیم و امیدواریم زودتر از این به نتیجه برسیم و گزینه های پیشنهادی را به وزیر علوم پیشنهاد دهیم.

سهراب پور درباره اینکه آیا شما نیز برای ریاست این دانشگاه کاندید شده اید؟ پاسخ داد: با شروع دولت جدید پیشنهاد وزارت علوم به بنده داده شد که قبول نکردم و معتقدم سن من زیاد است و باید جوان ترها بیایند و این بار را به دوش بکشند. برای ریاست دانشگاه صنعتی شریف نیز همین طور افراد جوان باید پای کار بیایند و ما نیز هر کمکی که لازم باشد انجام می دهیم.

به گزارش تسنیم، بنا بر اخبار کسب شده، رضا فرجی دانا وزیر علوم اعلام کرده پس از اینکه این کمیته گزینه های خود را برای ریاست دانشگاه صنعتی شریف مطرح کرد به یک ماه زمان برای بررسی گزینه مناسب نیاز دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار