|
|
کدخبر: ۱۷۶۸۳۱

به دلیل داشتن بار مالی

خبرگزاری تسنیم: طرح بررسی ساماندهی و تمرکز زدایی از تهران به دلیل داشتن بار مالی از دستور کار مجلس خارج شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان، طرح بررسی ساماندهی و تمرکززدایی از تهران و چگونگی انتقال پایتخت سیاسی و اداری را برای بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ارجاع دادند.

در جریان بررسی طرح انتقال پایتخت که به طرح بررسی ساماندهی و تمرکززدایی از تهران و چگونگی انتقال پایتخت سیاسی و اداری تغییر عنوان داده بود، محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان طی اخطاری با استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی اظهار داشت: این طرح بار مالی دارد و نمی توانیم به این شیوه قانونگذاری کنیم.

وی افزود: در جزئیات این طرح مشکل بار مالی را رفع می کردیم تا مورد ایراد شورای نگهبان قرار نگیرد.

همچنین احمد توکلی نماینده مردم تهران و محمد حسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان طی اخطاری خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس تأکید کردند که این طرح بار مالی دارد و باید این مشکل در کمیسیون شوراها حل شود.

در ادامه نیز علی لاریجانی رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با وارد دانستن اخطار این نمایندگان گفت: برای بررسی موضوع امکان سنجی انتقال پایتخت باید هزینه قابل توجهی صرف شود لذا این طرح متحمل بار مالی است بنابراین اخطار را وادر می دانم.

وی ادامه داد: در شور اول این طرح که بررسی کلیات این طرح اختصاص داشت، داشتن بار مالکی ملاک نبود چون احتمال داشت که در کمیسیون و در بررسی جزئیات اشکال بار مالی رفع شود اما این مشکل همچنان پابرجاست.

در ادامه رئیس مجلس این اخطار را به رأی وکلای ملت گذاشت که نمایندگان نیز با ۱۲۹ رأی موافق از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در صحن علنی این اخطار را وارد دانستند.

رئیس مجلس نیز با ارجاع این طرح به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: این طرح به کمیسیون ارجاع می شود تا مشکل آن برطرف شود همچنین تا آنجا که اطلاع دارم، دولت مخالفتی با این طرح ندارد لذا بهتر است معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور طی جلساتی با اعضای کمیسیون شوراها، این موضوع را بررسی کند همچنین اگر دولت موافق این طرح است، کتباً به مجلس اعلام کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار