|
|
کدخبر: ۱۷۶۹۲۹

در نطق میان دستور مطرح شد؛

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل سیاست غلط از سال ۸۵ تا ۹۳ مجوزی برای راهپیمایی کارگران صادر نشده اما خواسته همه کارگران این است که این مجوز در سال ۹۴ صادر شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در نطق میان دستور با اشاره به برگزاری مطلوب هفته کارگر در سال ۹۳ گفت: این مراسم به خوبی برگزار شد که از رئیس جمهور و وزیر تعاون در این دوره و همچنین سخنان مقام معظم رهبری در جمع کارگران تشکر می کنم اما یک نقصان اساسی وجود دارد و آن هم ندادن اجازه راهپیمایی به کارگران است.

وی افزود: از سال ۸۵ تا سال ۹۳ هیچ مجوزی برای راهپیمایی این روز صادر نشده است در حالی که کارگران سال ها است که می خواهند در ۱۱ اردیبهشت راهپیمایی کنند.

نماینده کارگران در مجلس ادامه داد: من و همه کارگران و فراکسیون کارگران به خصوص از وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب می خواهم که چرا اجازه نمی دهند نمایندگان راهپیمایی داشت باشند و این حق مسلم خود را حفظ کنند.

محجوب ادامه داد: با وجود صراحت قانون اساسی دال بر برپایی راهپیمایی روز کارگر در یکی از استانداری ها شرط می کنند که ۴۰۰ نفر بیشتر حق شرکت در مراسم روز کارگر را ندارند.

نماینده مرد تهران گفت: کارگران خواهان اجرای ماده ۲۷ قانون اساسی و رسمیت بخشیدن به راهپیمایی های خود هستند که از سال ۸۵ تا ۹۳ به خاطر اتخاذ سیاست غلط این امر اتفاق نیفتاده است، ما می خواهیم برای سال ۹۴ حتماً مجوز راهپیمایی صادر شود.

وی در ادامه با اشاره به برخی مطالبات قشر کارگری گفت: اجرای دقیق استفساریه مجلس درباره ۷۵۰۰ ماخذ ایجاد شغل، استمرار تحویل سبد کالا برای کارگران، حل مشکل قراردادهای معین برای ۲۵۰۰ نفر از بازرسان صنعت، معدن و تجارت و انعقاد قراردادهای مستقیم، حل مشکلات بازنشستگی مشاغل سخت و سوابق بیمه ای کارگران میبد یزد، حل مشکل تعاونی ها و اشخاصی که از وزارت تعاون زمین اختیار کرده و پول آن را پرداخت کرده اند از سوی وزارت راه، مسکن و شهرسازی و مشکلات کارگزاران مخابرات روستایی، آن چه مخابرات متعهد شده را عملیاتی کند و کار را به آینده موکول نکند. این موارد از جمله موضوعاتی است که خواستار رسیدگی به آن هستیم.

محجوب در پایان خاطرنشان کرد: از همه مسئولین و نمایندگان درخواست می کنم در مسایل ملی و منطقه ای اولویت های اساسی را نباید فراموش کرد، موضوع دریاچه ارومیه که باید سال ها پیش مورد بررسی قرار می گرفت اما به دلیل نادیده گرفتن آن هر روز خشک تر از قبل می شود را باید به طور جدی برطرف کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار