|
|
کدخبر: ۱۷۷۰۴۰

شیخ الاسلام در گفتگو با مهر:

معاون امور بین الملل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتار گروه بوکوحرام هیچ ربطی به اسلام ندارد گفت: امثال این گروهها ساخته انگلیسی ها است و مثل بهایت، وهابیت یا گروههای تکفیری برای مقابله با نفوذ مردم سالاری دینی است تا با این طریق دین رحمانی اسلام را افراطی نشان دهند.

حسین شیخ الاسلام معاون امور بین الملل مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد ویژگیهای گروه بوکوحرام که اخیرا حدود ۲۵۰ دانش آموز نیجریه ای را به گروگان گرفتند گفت: رفتار این گروه بسیار وحشتناک است که حتی در قرون وسطی نیز چنین رفتار مشاهده نمی شد من به صراحت می گویم اینگونه رفتار هیچ ربطی به اسلام ندارد.

وی ادامه داد: امثال این گروهها ساخته انگلیسی ها است و مثل بهایت، وهابیت یا گروههای تکفیری برای مقابله با نفوذ مردم سالاری دینی است تا با این طریق دین رحمانی اسلام را افراطی نشان دهند.

بنابر این گزارش برخی خبرگزاری ها از احتمال ارجاع پرونده فعالیت گروه بوکوحرام به شورای امنیت سازمان ملل و اعمال تحریم ها علیه این گروه پس از موافقت نیجریه با پیش نویس قطعنامه علیه بوکوحرام خبر دادند.

شورای امنیت در واکنش به ربوده شدن ۲۵۰ دانش آموز دختر در ۱۴ آوریل توسط گروه بوکوحرام با تاکید بر لزوم آزادی فوری این افراد، این گروه را به تحریم تهدید کرده بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار