|
|
کدخبر: ۱۷۷۰۸۹

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی:

خبرگزاری تسنیم: معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی درباره برگزاری جلسات کمیته انضباطی در این دانشگاه گفت: ۷۰ درصد پرونده های قبلی دانشجویان در کمیته انضباطی امحا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، رضا صحرایی معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی، صبح امروز در نشست مطبوعاتی که در این دانشگاه برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره اعتراض برخی از دانشجویان به اساسنامه انجمن اسلامی که مصوب وزارت علوم نیست، گفت: اساسنامه هیچ تشکلی مصوب وزارت علوم نیست و مصوب مجمع عمومی همان دانشگاه است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برگزاری کمیته انضباطی در دانشگاه علامه طبق سیاستهای گذشته دانشگاه، افزود: کمیته انضباطی ساختاری است که در تمامی دانشگاه های دنیا وجود دارد و هدف آن این است که رفتار افراد را با ساختار محیط منطبق کنند. دانشگاه علامه طی ۸ ماه گذشته دو جلسه کمیته انضباطی برگزار کرده و یکی از آنها در پایان ترم و بیشتر در خصوص رسیدگی به تقلبهای صورت گرفته و ضوابط هایی که اجرا نشده بود، تشکیل شد.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه بیشترین تعداد پرونده های کمیته انضباطی پرونده های امحا شده بود، یادآور شد: کمیته انضباطی محلی برای استعلام است و تا زمانی که پرونده ای در آن باقی مانده است، این کمیته باید پاسخگو باشد. ۷۰ درصد پرونده های قبلی کمیته انضباطی امحا شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد پرونده ها در کمتیه انضباطی مربوط به تقلبهای صورت گرفته و عدم رعایت ضوابط آموزشی بوده است، گفت: ۵ درصد پرونده های موجود در کمیته انضباطی، مربوط به عدم رعایت ضوابط دانشگاه، ضوابط خوابگاهی و آموزشی و حجاب و پوشش بوده است. دانشجویانی که حجاب را رعایت نمی کنند، به حقوق عمومی احترام نمی گذارند. البته کمیته انضباطی مبنا را بر تذکر لسانی قرار داده است و این به معنای پرونده انضباطی نیست.

صحرایی درپایان درباره کمکهای این دانشگاه به دانشجویان در زمنیه انتشار نشریه های دانشجویی گفت: دانشگاهها ۱۵ میلیون تومان به دانشجویان برای انتشار نشریات می دهند ولی این مساله در دانشگاه علامه طباطبایی حدود ۱۰۰ میلیون تومان بوده است و دانشگاه بر نشریاتی که هزینه آن را پرداخت می کند نظارت خواهد داشت. دانشجویانی که به این روند علاقه ندارند می توانند نشریات خود را با هزینه های شخصی چاپ کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار