|
|
کدخبر: ۱۷۷۱

صدها نفر از مخالفان دولت ترکیه یکشنبه شب در شهر استانبول ترکیه تظاهرات ضد دولتی برگزار کرده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، شبکه المنار اظهار کرد: درگیری ها در شهر استانبول ترکیه میان پلیس و صدها تفر از معترضان دولت رجب طیب اردوغان همچنان ادامه دارد.
صدها نفر از معترضان ترک یکشنبه شب ضمن شرکت در تظاهرات با سر دادن شعارهایی بار دیگر خواستار برکناری دولت رجب طیب اردوغان شدند.
این تظاهرات در اطراف پارک گزی برگزار شد و نیروهای امنیتی نیز با استفاده از گازهای اشک آور و خودروهای آب پاش معترضان را متفرق کردند.

این در حالی است که شب گذشته نیز مردم ترکیه در نزدیکی پارک گزی استانبول تظاهرات ضد دولتی برگزار کردند و معترضان خواستار برکناری رجب طیب اردوغان شدند.
نیروهای امنیتی با استفاده از گازهای اشک آور تظاهرات شب گذشته مردم ترکیه را سرکوب کردند.
این تظاهرات اعتراضی که از ۳۱ ماه می(۱۰ خرداد ماه) نخست در استانبول بالا گرفت، در ابتدا نسبت به ساخت یک مجتمع تجاری در پارک " گزی " استانبول واقع در میدان تقسیم صورت گرفت، اما سپس با گسترش دامنه این تظاهرات به شهرهای دیگر از جمله آنکارا پایتخت، این اعتراض‌ها جنبه سیاسی به خود گرفت و به اعتراضاتی ضددولتی تبدیل و شعارهایی مبنی بر استعفای دولت در آن سر داده شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار