|
|
کدخبر: ۱۷۷۱۵۰

شیح زین الدین:

خبرگزاری تسنیم: معاون تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سیستم های مالی ما کمتر سراغ شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاری در این بخش رفتند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، محمود شیخ زین الدین معاون تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز در نشست هم اندیشی نقش نوآوری و تجاری سازی فناوری در اقتصاد دانش بنیان طی سخنانی اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان، مطالبه رأس هرم نظام و خواسته جدی فعالان حوزه علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن این مسئله و عملیاتی شدن آن ساده نیست، گفت: برای رسیدن به این مسیر نیاز به تعامل با صاحبان تجربه در حوزه اقتصادی دانش بنیان داریم، باید آسیب ها و روش های این مساله را احصا کرده و به معاونت علمی منتقل کنیم تا بتوانیم مصوبات لازم در این زمینه را داشته باشیم.

معاون تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه بهترین افراد برای این نظر خواهی، صاحبان صنایع و یا سرمایه گذاران در این بخش هستند، افزود: فعالان در دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان بهترین صاحب نظران در این حوزه محسوب می شوند و آنچه که در این مسیر مورد تأکید قرار گرفته نگاه کلان به همراه توسعه اقتصادی با حفظ منابع کشور و محیط زیست بوده است.

شیخ زین الدین با اشاره به اینکه باید تقاضاها را افزایش دهیم، گفت: در حوزه عرضه محصولات اقدامات خوبی انجام شده است، اما در حوزه تقاضا مشکل داریم و نیازمند آسیب شناسی در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که در این جلسه از سوی صاحب نظران در راستای تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان مطرح شد، گفت: یارانه ای بودن انرژی یکی از مسائلی است که باعثشده بسیاری از محصولات فناورانه ما وارد بازار نشود. وقتی هزینه انرژی پایین است، کسی سراغ این مسائل نمی رود، تقاضا در این بخش خیلی فعال نیست و ما عادت کرده ایم که راه ساده که واردات است را انتخاب کنیم. همچنین برخی از افراد فعال در حوزه های مدیریت شرکت های دانش بنیان با جنبه های مختلف مدیریتی کسب و کار موجود آشنا نیستند و همین مسئله مشکلاتی را فراهم می کند.

معاون تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: سیستم های مالی ما نیز کمتر سراغ شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاری در این بخش رفتند که یکی از گلایه های موجود در این زمینه این مسئله بوده است.

شیخ زین الدین با اشاره به اینکه برگزاری این جلسات برای این است که فرصتی را به همه صاحب نظران برای مشورت در این بخش داده باشیم، افزود: جایگاه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به عنوان دستگاه فرابخشی این امکان را می دهد که مصوبات لازم در این زمینه با نظر صاحب نظران دریافت شود و در جلسه هیئت دولت مطرح کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار