|
|
کدخبر: ۱۷۷۱۶۶

ستاری در دیدار با آیت الله علم الهدی مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: معاون علمی و فناوری رییس جمهور در دیدار با امام جمعه مشهد، خواستار ترویج و فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان از طریق تریبون نماز جمعه کشور شد.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سفر به استان خراسان رضوی با آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد مقدس، دیدار و درباره مسائل مربوط به حوزه علم و فناوری به گفت وگو پرداخت.

وی در این دیدار گفت: از شما که مسئول رسانه مهم و پرمستمع نماز جمعه مشهد هستید می خواهم برای ترویج و فرهنگ سازی موضوع اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی به شرکت های دانش بنیان کمک کنید.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد: همچنین در این مسیر از سایر ائمه جمعه نیز تقاضا دارم برای گسترش توجه به موضوعات علمی و فناوری در کشور و حمایت از شرکت های دانش بنیان، همان گونه که طی این سال ها مقام معظم رهبری پرچمدار آن بودند، از تریبون مهم و تاثیرگذار نماز جمعه نیز در این فرهنگ سازی به ما کمک کنید.

آیت الله علم الهدی نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت پرداختن به مسائل فرهنگی و توجه به امور نخبگان در کشور، اظهار داشت: در حوزه فرهنگ باید یک حرکت جدی را آغاز کنیم و به عنوان یک حرکت ابتدا باید از خطبه های نماز جمعه این موضوع مطرح شود. ۷۰۰ نمازجمعه در کشور برگزار می شود که نمازجمعه مشهد میانگین ۳۸ تا ۴۰ هزار نفر نمازگذار دارد و در روزهای خاص سال به صد هزار نیز افزایش می یابد. نماز جمعه محور تجمع متدینین شهر است و هیچ رسانه ای به اندازه تریبون نماز جمعه نمی تواند اثرگذار باشد چرا که با مبانی عاطفی و دینی مردم آمیخته است.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه نماز جمعه بهترین پایگاه تبلیغی و ترویجی دولت است، گفت: اگر با هماهنگی دستگاه ها و نهاد نماز جمعه از تریبون نماز جمعه بتوان فرهنگ سازی را آغاز کرد این تریبون بهترین پایگاه تبلیغی و ترویجی برای دولت خواهد بود اما این حرکت باید از ناحیه دولت و دستگاه ها شروع و در نهاد نماز جمعه پیگیری شود.

وی خطاب به ستاری گفت: ما شما را ولی نعمت خودمان می دانیم به خاطر اینکه شما فرزند شهید ستاری هستید. پدر شما یک چهره ایثارگر نمونه در عرصه های دفاعی کشور بود و ما به وجود ایشان و به نام ایشان افتخار می کنیم.

آیت الله علم الهدی با اشاره به خدمات شهید ستاری، گفت: جدا از شخصیت دولتی و حکومتی شما، ما به شخص شما امیدواریم. خوشحال هستیم که در این موقعیت و منصب قرار گرفتید. از نظر نوع فکری، یک عنصر با استعداد و قوی هستید و از نظر خط و ربط فکری و سیاسی تان، میراثبَر آن شهید هستید و این باعثافتخار ماست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار