|
|
کدخبر: ۱۷۷۱۶۹

قربانی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون بهداشت گفت: طرح تبدیل صندوق به سازمان تأمین اجتماعی تا ارسال لایحه دولت به مدت ۶ ماه مسکوت ماند.

محمد حسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در جلسه امروز طرح تبدیل صندوق به سازمان تأمین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از آنجایی که قوانین و مقررات مربوط به حوزه وزارت کار و رفاه اجتماعی توسط دولت در دستور کار مجلس است، این طرح تا ارسال لایحه دولت که اختیارات وزارت تعاون را تعیین می کند، مسکوت ماند یعنی تا ۶ ماه و تا زمانی که لایحه دولت به مجلس فرستاده شود و سازمان تأمین اجتماعی را تعیین تکلیف کند، این طرح مسکوت ماند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس افزود: طرح الحاق رشته بهداشت دهان و پرستاری دندانپزشکی به بهداشتکاران دهان و دندان وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و ما آن را با اصلاحاتی تصویب کردیم.

قربانی در ادامه افزود: بررسی طرح الحاق سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور دیگر دستور کار امروز ما بود که به علت داشتن بار مالی و مخالفت وزارتخانه های بهداشت و علوم، در کمیسیون رد شد.

وی گفت: همچنین در جلسه امروز، مسئولان وزارت بهداشت از جمله رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص طرح تحول سلامت و نحوه تأمین دارو و آخرین وضعیت تولیدات داخلی تجهیزات پزشکی، گزارش مبسوطی ارائه دادند و بحثنظارت مجلس بر این منابع مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس یادآور شد: در طرح تحول سلامت مجلس، مردم باید در حوزه شهری ۱۰ درصد و در حوزه روستایی باید ۵ درصد هزینه ها را بپردازند و منابع آن باید از هدفمندی تأمین شود و تا امروز ۲۰۰۰ میلیارد را دولت پرداخت کرده و اگر این روند ادامه یابد، امیدواریم طرح تحول در سال ۹۳ اجرا شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار