|
|
کدخبر: ۱۷۷۱۷۴

در جلسه امروز این کمیسیون صورت گرفت

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از ابراز نگرانی رئیس کمیسیون متبوعش در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور در زمینه تبلیغ سنتی خبر داد.

حجت الاسلام سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون مطبوعش اظهار داشت: در ابتدای جلسه حجت الاسلام سالک ۲ مطلب را مورد تذکر قرار داد؛ یک موضوع تشکر از دست اندرکاران اعتکاف بود چرا که امسال بیش از ۷۰۰ هزار نفر در کشور معتکف داشتیم که از این تعداد ۸۰ درصد جوانان بودند که این موضوع نشان دهنده عمق معنویت در جامعه است و در کنار برخی ناهنجاری ها باید به این ظرفیت معنوی اشاره کرد.

وی ادامه داد: قرار شد کمیسیون فرهنگی نامه قدردانی از دست اندرکاران اعتکاف را تهیه کند که در روزهای آینده آماده خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در جلسه امروز، حجت الاسلام سالک رئیس کمیسیون فرهنگی به سخنان رئیس جمهور در خصوص جایگاه منبر و تبلیغ سنتی اشاره کرد. رئیس جمهور روز گذشته گفته بود که اینها دیگر اثر ندارد لذا حجت الاسلام سالک از آقای رئیس جمهور گلایه داشت.

طاهری در ادامه گفت: کمیسیون فرهنگی منکر این نیست که در تبلیغ از ابزار نو و به روز باید استفاده کرد اما نباید به این بهانه جایگاه و هدف تبلیغ سنتی و منبر تخریب شود البته باید برای توسعه اثرگذار تبلیغ دین، از ابزار نو استفاده کرد ولی اعتراض ما این بود که چون آقای رئیس جمهور، روحانی هم هستند انتظار داشتیم که وی در این زمینه تمیز قائل شود و صحبت رئیس جمهور باعثتخریب جایگاه منبر و تبلیغ سنتی وعظ دین نشود.

وی ادامه داد: نکته بعدی جلسه امروز این بود که رئیس جمهور در سخنان خود به بحثماهواره اشاره کرد که جایگاه بیان چنین موضوعی در شورای عالی فضای مجازی است و وقتی طبق قانون، شورا وجود دارد آنچه در این خصوص توسط مسئولان کشور گفته می شود، باید مصوبات قانونی شورای عالی فضای مجازی باشد لذا نظرات رئیس جمهور باید در شورا مطرح شود و مصوبات شورا توسط وی اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اینکه نکاتی گفته شود که خلاف مصوبات شورای عالی فضای مجازی باشد، از رئیس جمهور انتظار نیست لذا انتظار داریم که رئیس جمهور طبق قانون آنچه در شورای عالی فضای مجازی مصوب شده را تبلیغ کند و در مورد آن حرف بزند.

طاهری اظهار داشت: اخیرا مشاهده شده که برخی پروازهای کشور همزمان با اذان انجام می شود و افراد علاقه مند به نماز اول وقت از این فریضه محروم می شوند؛ در دولت قبلی با وزیر وقت جلسه ای را برگزار کرده و این موضوع با بخشنامه رعایت می شد اما اخیرا مشاهده شده که رعایت نمی شود لذا کمیسیون فرهنگی به مسئولان تذکر می دهد و امیدوارم با این تذکر این دغدغه مرتفع شود و احترام به اذان و نماز اول وقت ایجاد شود.

وی با اشاره به حضور رئیس سازمان حج و زیارت در جلسه امروز کمیسیون گفت: رئیس سازمان حج و زیارت ضمن حضور در جلسه کمیسیون گزارشی از عملکرد خود ارائه داد که حاکی از این بود که نظر مقام معظم رهبری در زمینه مدیریت جهادی در سازمان حج و زیارت تا حدی محقق شده و وی برای رضایت مندی زائران عراق و عربستان، تلاش کرده تا خدمات مناسبی را در کنار کنترل هزینه ها و تخفیف ها ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به طور مثال امسال در بحثحج تمتع هزینه ثبت نام، دو قسطی شد که از این راه، به کسانی که این هزینه را نداشتند، کمک شده است.

وی با اشاره به حضور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در کمیسیون خاطرنشان کرد: دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در وزارت ارشاد در جلسه امروز حضور یافت. هدف مهم این کارگروه تقویت بحثحجاب و عفاف است.

طاهری خاطرنشان کرد: آقای قبادی گزارشی از اقدامات خود ارائه داد و گله ای از برخی دستگاه ها کارگروه داشت که حضورشان کمرنگ است یا مصوبات را اجرا نمی کنند. اگر بخواهیم شاهد تقویت عفاف و حجاب باشیم یکی از مهمریتن ابزارها، توجه به مطالبات است لذا ما از تریبون مجلس اعلام می کنیم که کسانی که می توانند در زمینه طراحی، فروش و تولید لباس فعالیت کنند ارتباط خود را با کارگروه بیشتر کنند چرا که این تقویت می تواند در بحثعفاف و حجاب و ساماندهی لباس، براساس ارزش های ایرانی - اسلامی شاهد رشد بهتری در آینده باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار