|
|
کدخبر: ۱۷۷۲۰۵

روایت آقامحمدی از جلسه کمیسیون امنیت با عراقچی در گفتگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عراقچی در کمیسیون امنیت ملی، یکی از عمده ترین دلایل به نتیجه نرسیدن این دور از مذاکرات هسته ای در وین را پافشاری آمریکا برای مذاکره بر سر موشک های دوربرد ایران عنوان کرد.

ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به حضور عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، اظهار داشت: آقای عراقچی یکی از عمده ترین دلایل به نتیجه نرسیدن این دوره از مذاکرات هسته ای را پافشاری آمریکا برای مذاکره بر سر موشک های دوربرد ایران عنوان کرد.

وی افزود: آقای عراقچی اعلام کرد که تیم مذاکره کننده به هیچ وجه حاضر به گفت و گو بر سر موشک های دوربرد در این دوره از مذاکرات نشد و تن به این خواسته آمریکایی ها نیز در مذاکرات آینده نخواهد داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه با بیان اینکه انتظار ما از وزارت خارجه این است که در هیچ شرایطی به خواسته آمریکایی ها برای مذاکره بر سر توان دفاعی کشورمان تن ندهد، تصریح کرد: چه موشک های دوربرد و چه موشک های کوتاه برد نیروهای مسلح کشورمان خط قرمز نظام است و این مسئله بارها اعلام شده و آمریکایی ها نیز بدانند که اگر در مذاکرات این مسائل را پیش بکشند، یحتمل مذاکرات به بن بست کشیده می شود.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: ما به هیچ وجه بر سر توان دفاعی خود مذاکره نخواهیم کرد و تیم مذاکره کننده نیز به این موضوع آگاه است و اگر آمریکا و یا هر کدام از طرفین ما در مذاکرات، به فکر بحثبر سر موشک های بالستیک باشند، بدانند که مذاکرات به بن بست کشیده خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار