|
|
کدخبر: ۱۷۷۴۰۶

جوکار:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با وجود خواسته ها و تهدیدات غرب متوجه شدیم که به غرب نمی شود اعتماد کرد ٰآمریکا که نقش مدیریت مذاکرات را دارد با هدف تامین منافع وارد این مذاکره شده و به دنبال حل مشکلات نیست.

محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگارامیدگفت: مذاکرات با برنامه هسته ای تا زمانی که در یک فضای اطمینان بخش به جلو نرود باید گفت شاید آینده نامبهمی داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: ما باید مذاکرات را ادامه دهیم و به حقوق خود اصرار داشته باشیم راهبرد نظام جمهوری اسلامی در گذشته هم این بود که در مذاکرات پیش قدم باشد.

وی اظهار داشت: نکته ای که در این مذاکرات دیده می شود این است که نظام سلطه به دنبال بهانه جویی است ٰما شاهد هستیم که ایران در توافقات اولیه پایبند به تعهداتش بود و به این تعهدات عمل کرد اما طرف مقابل نه تنها به تعهداتش عمل نکرد بلکه هر روز بر تهدیدات و خواسته هایش افزود که اخیرا هم بحثموشک های بالستیک را مطرح کرده که این به معنای دخالت در امور داخلی کشوراست.

وی با اشاره به اینکه طرف مذاکره روز به روز دامنه مطالبات را گسترش داد اظهار داشت: من بعید می دانم که در این فضا به جایی برسیم و در آخرین نشستی که صورت گرفت با وجود ۱۲ مورد اختلاف این اختلافات حل نشد در حالی که آنها اصرار بر ورود به بحثموشک های بالستیک داشتند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما فضای اطمینان را برای آنها فراهم کردیم گفت: طرف مقابل مذاکره حقایق را در واقع آن طور که به نفع خودش است می پذیرد و متاسفانه ناکارآمدی نهادهای بین الملل کاملا مشهود است و این اشتباهات را تایید می کنند.

جوکار در ادامه افزود: در حال حاضر می بینیم که گزارش آژانس بسیار مبهم است در جایی حق هسته ای ایران را تایید می کند و اعلام میکند که مشکلی ندارد اما در جای دیگر گزارشٰ راه بهانه جویی را باز می کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما می خواهیم از صنعت هسته ای در زمینه صلح آمیز استفاده کنیم ومسلم این است که ما بایستی مذاکرات را تداوم ببخشیم.

وی ادامه داد: ما البته اگر مذاکرات را هم ادامه ندهیم چیزی از دست نداده ایم اما با این حال بخشی از ذخایر غنی شده و همین طور زمان را از دست داده ایم اما ما باید به آینده ای بیاندیشیم که در آینده بتوانیم نقش آفرینی کنیم و در این مسیر برای احقاق حقوق خود حرکت می کنیم.

جوکار با بیان اینکه ما نباید در این مسیر دچار افراط و تفریط شویم تصریح کرد: در ابتدای کار مذاکره ما فکر کردیم که غرب می خواهد بر سر مسائل هسته ای مذاکره کند اما بعد با وجود خواسته ها و تهدیدات غرب متوجه شدیم که به غرب نمی شود اعتماد کرد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: آمریکا که نقش مدیریت مذاکرات را دارد با هدف تامین منافع وارد این مذاکره شده و به دنبال حل مشکلات نیست.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار