|
|
کدخبر: ۱۷۷۴۴۸

فرمانده قرار‌گاه پدافند‌ هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران از رونمایی پروژه موشکی برد بلند " تلاش۳ " همزمان با ۲۹ فروردین‌ماه خبر داد.

امیر سرتیپ ستاد فرزاد اسماعیلی شب گذشته در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در دانشگاه دامغان اظهار داشت: همزمان با ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش کشورمان، پروژه " تلاش۳ " با برد موشکی بالا و متصل به سامانه " اس۲۰۰ " رونمایی می‌شود.

فرمانده قرار‌گاه پدافند‌هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آزمایش موفق برد کوتاه و برد متوسط این سامانه موشکی در گذشته، تصریح کرد: برد بالای این سامانه قدرتمند موشکی التهاب بزرگی برای دشمنان ایران اسلامی خواهد بود.

وی افزود: به‌لطف خداوند بعد از تفکیک و تشکیل قرارگاه پدافند هوایی، وضعیت دفاع هوایی کشور با انسجام نیروهای ارتش، سپاه و بسیج مردمی ارتقای چشمگیری داشته و امروز در بیش از سه‌هزار و ۶۰۰ نقطه کشور گسترش یافته است که درصددیم نقاط استقرار دلاوران پدافند هوایی کشور را به پنج‌هزار نقطه افزایش دهیم.

فرزاد اسماعیلی خاطر‌نشان کرد: به‌دنبال آن هستیم که نقطه نفوذی برای ورود هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین دشمن و اشکال مختلف حملات هوایی احتمالی در آینده که متصور هست، باقی نگذاریم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور، ایجاد پیوند و ارتباط منسجم با مراکز دانشگاهی کشور را از مهمترین اهداف این قرار‌گاه برشمرد و گفت: بخش قابل توجهی از پیشرفت‌های امروز صنایع دفاعی و ایستادگی کشور در برابر دشمنان حاصل پتانسیل موجود در دانشگاه‌ها و دانشجویان ایران اسلامی است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های متعدد نظری و تحقیقاتی قرار‌گاه پدافند‌ هوایی خاتم الانبیا(ص) با اکثر دانشگاه‌های معتبر کشور، اظهار داشت: امیدواریم تفاهم‌نامه‌هایی را با دانشگاه دامغان نیز در بخش پدافند عامل و غیرعامل در بخش‌های نظری و صنعتی منعقد کنیم و این مرکز و دانشجویان پویای آن نیز همچون سایر دانشگاه‌های ایران اسلامی در حوزه دفاع هوایی گام‌های رو به جلو و مثبتی را بردارند.

اسماعیلی تصریح کرد: همه دانشجویان و جوانان ایرانی عاشق خدمت به میهن و نظام اسلامی‌شان هستند، اما در صورت ارائه طرح‌ها و پروژه‌های کاربردی در حوزه دفاع هوایی، به جمع همرزمان ما می‌پیوندند و با توجه به نوع پروژه و زمانی که صرف آن می‌شود در کاهش مدت زمان خدمت سربازی آنان مؤثر است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار