|
|
کدخبر: ۱۷۷۴۹۶

آنچه که امروز از محافل جریان حامی دولت و اصلاح طلبان به گوش می رسد، رایزنی آنها با عارف در مورد ریاست مجلس آینده خواهد بود. چیزی که از مدت ها قبل مشخص بود تعامل لاریجانی با دولت برای ابقا در این سمت است؛ لکن امروز شنیده می شود که عارف در مورد هیئت رئیسه مجلس فقط به ریاستش فکر می کند.

به گزارشامیدنیوز، موضع گیری های اخیردکتر عارفدر مورد ریاست مجلس آتی کار را برای دولت و جریان حامی آن که معتقد است در شرایط فعلی لاریجانی بهترین گزینه برای تصدی و ابقا در این کرسی می داند، سخت کرده است. این در حالی است که لاریجانی به خوبی در موضوع تصویب برجام حسن همکاری خود با دولت را نشان داده است.

با شرایط موجود می توان فلسفه همراهی عارف با روحانی در سفر به یزد را اینگونه تفسیر کرد که دولت و در صدر آن شخص روحانی به دنبال رایزنی و مذاکره با عارف برای منصرف کردن او از تلاش برای تصدی کرسی ریاست مجلس آتی دانست. علت این امر هم تا حدودی مشخص است؛ دولت نمی خواهد از سوی لاریجانی و طیف حامیان او در مجلس آتی با چالش مواجه شود و ترجیح می دهد به گونه ای سازوکار را با او به همین شکل حفظ کند.

عارف که پیش از این تصور نمی کرد لیست امید بتواند در تهران به طور کامل رای بیاورد حالا مواضع قوی تری اتخاذ کرده و حتی گفته اجازه نمی دهد ارگان های دیگر برای او تعیین تکلیف کنند.

از سوی دیگر علی لاریجانی نیز رایزنی های گسترده ای را با نمایندگان منتخب آغاز کرده و می خواهد عارف را پیش از آغاز مجلس دهم متقاعد کند که جای او روی صندلی حجت الاسلام ابوترابی فرد است و کاظم جلالی نیز به احتمال زیاد برای صندلی خالی مانده محمدرضا باهنر نامزد خواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار