|
|
کدخبر: ۱۷۸۱۷۱

آخرین ضربه اوباما به نتانیاهو به خاطر صحبت کردن او در کنگره برضد توافق با ایران است.

به گزارش امید نیوز به نقل از جام نیوز:

پس از تصویب قطعنامۀ ضد رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل، بسیاری از طرفداران این رژیم از تصویب این قطعنامه درنتیجۀ رأی ممتنع دولت امریکا، انتقاد کرده‌اند و این انتقادات همچنان ادامه دارد. اما برخی از نمایندگان مجلس آمریکا این موضوع را به توافق هسته ای ایران مربوط دانسته اند.

پایگاه آمریکایی " بریت بارت "(Breitbart) با انتشار گزارشی تحت عنوان " آخرین شلیک اوباما به نتانیاهو به خاطر مخالفت با توافق ایران " به انعکاس اظهارات یک نماینده کنگره آمریکا در این رابطه پرداخته است.

در این گزارش آمده است: «پیتر کینگ " Peter King " نمایندهٔ جمهوری‌خواه نیویورک، در رابطه با قطعنامه امنیتی سازمان ملل متحد که ساخت شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری را مورد انتقاد قرار داده است و عدم مخالفت دولت اوباما با این قطعنامه، گفت: " اقدام دولت آمریکا در واقع از پشت چاقو زدن به اسرائیل و یک اقدام وحشتناک بود.

اوباما به نتانیاهو پشت کرد چرا که نتانیاهو در کنگره علیه توافق هسته ای ایران سخنرانی کرده بود. این اقدام باعثمی شود که اسرائیل در چشم جامعه جهانی به یک حزب شیطانی تبدیل شود.

اکنون اسرائیل چگونه می تواند به میز مذاکرات[صلح فلسطین] باز گردد؟ این مانند انداختن یک بمب بدبو در وسط مذاکرات است؛ اگر شما واقعا به دنبال نتیجه دادن مذاکرات هستید چگونه این اقدام را انجام می دهید. این اقدام باعثمی شود مذاکرات سال ها به عقب بازگردد.

این اقدامی اشتباه و غیر قابل قبول است؛ اوباما قصد دارد پیش از ترک کردن کاخ سفید آخرین ضربه را به نتانیاهو وارد کند و تمامی این اقدامات به خاطر حضور نتانیاهو در کنگره و سخنرانی علیه توافق هسته ای ایران بوده است؛ این آخرین شلیک اوباما بوده است.»

گفتنی است سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز خشم مقامات صهیونیست از اقدام سازمان ملل را با توهینی رکیک به نمایش گذاشته است.

«ران دِرمر» در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری «فاکس نیوز» سازمان ملل را «چاه فاضلابی» توصیف کرد که عمده فعالیتش ضد اسرائیل و ضد آمریکاست. وی از دولت آتی آمریکا خواست که کمکهای مالی آمریکا به سازمان ملل را قطع کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار