|
|
کدخبر: ۱۷۸۴۶۴

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه مراسم تجدید میثاق اعضای هیئت دولت با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران چند کلامی سخن گفت.

به گزارش گروه سیاسی امیدنیوز، با نزدیکی ایام الله دهه فجر و فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی مردم ایران، صبح امروز(دوشنبه) مراسم تجدید میثاق اعضای هیئت دولت با امام راحل(ره) در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار شد. به این ترتیب مردان دولت یازدهم به ادای احترام و تجدید عهد با آرمان های امام خمینی(ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس پرداختند.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، تولیت ‏حرم مطهر امام خمینی نیز حضور داشت. در جریان مراسم روحانی و وزیرانش با قرائت فاتحه و اهدای تاج گل، یاد و خاطره امام خمینی(ره) و ‏همچنین آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرامی داشتند.

در حاشیه این مراسم روحانی با نظر به انتخابات سال آینده گفت: در ماه های آینده در یکی از همایش های بزرگ تاریخی قرار خواهیم گرفت و در آغاز سال ۹۶ پای صندوق های انتخابات، مردم ما حماسه دیگری می‌آفرینند. راه امام، راه آزادی بود و بهترین تجلی آن آزادی انتخاب مردم پای صندوق آراء با برگزیدن افراد مورد نظر خود و استفاده از حق آزادی بود.

وی با بیان اینکه نباید به گفتمان امام به طور گزینشی رجوع کنیم تاکید کرد: استقلال آرمان امام بود؛ ما نه تافته جدا بافته و نه گمشده در تار و پود جهان هستیم.

رئیس جمهور همچنین در مورد تشییع پیکر شهدای حادثه پلاسکو این چنین گفت: متأسفیم که در آستانه ایام مبارک دهه فجر شاهد تشییع پیکرهای پاک جمعی از خدمتگزاران عزیز و قهرمان آتش نشان هستیم.

و ضمن تسلیت خانواده های این شهدای آتش نشان خاطرنشان کرد: همه ملت در این غم سهیم و شریک هستند، این آتش نشانان در دل مردم جای دارند و با ایثار و فداکاری نشان دادند هنوز روحیه ایثار در دل جوانان ما جاودانه است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار