|
|
کدخبر: ۱۷۸۴۷۶

فرمان مهاجرتی ترامپ

وزیر خارجه سوئیس در پی اقدامات اخیر دونالد ترامپ مبنی بر منع ورود چند کشور به خاک آمریکا بیان کرد که این تصمیمات آمریکا را در مسیری اشتباهی میبرد.

سرویس سیاسی امیدنیوز:

وزیر خارجه سوئیس در بیانیه‌ای گفت: ما همواره مخالف فرق گذاشتن بین افراد بر اساس مذهب یا کشور متبوعشان هستیم. از این لحاظفرمان اجرایی صادر شدهاز سوی دولت آمریکا، ترامپ و کشورش را در مسیری غلط راهنمایی میکند.

بورکهالتر با تاکید بر این که سوئیس همچنان متعهد به جنگیدن با تروریسم است هشدار داد هر گونه تدابیر اتخاذ شده برای مبارزه با تروریسم باید به حقوق اساسی و قوانین بین المللی احترام بگذارند.

دولت ترامپ جمعه گذشته ورود شهروندان هفت کشور مسلمان ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را برای مدت ۹۰ روز به آمریکا ممنوع کرد و بیان کردند که این اقدامات آمریکا را از خطر تروریسم حفظ میکند.

وزیر خارجه سوئیس در خصوص نگرانی‌ها درباره نحوه اجرا کردن سیاستهای دونالد ترامپ به ویژه برای شهروندان با تابعیت دوگانه که در سوئیس زندگی می کنند گفت: ما با مقامات آمریکا در ارتباط هستیم برای آن که تا حد امکان اطلاعات مربوط به الگوهای برنامه ریزی شده را به دست آوریم و حق خود را برای هر گونه اقدامی برای دفاع از حقوق شهروندان سوئیسی مرتبط با این برنامه محفوظ می دانیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار