|
|
کدخبر: ۱۷۹۰۷۰

مذاکرات مهم پوتین و روحانی

راسیسکایا گازتا روزنامه رسمی ارگان دولت روسیه با مهم خواندن دیدار پیش روی رئیسان جمهوری این کشور و ایران، نوشت: افزون بر بررسی افق توسعه روابط دو کشور در مذاکرات حسن روحانی و ولادیمیر پوتین، اسناد توسعه همکاری ها نیز امضا می شود.

به گزارش امید نیوز، راسیسکایا گازتا روز شنبه نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران که روز دوشنبه بنا به دعوت رسمی همتای خود در راس یک هیات بلندپایه وارد مسکو می شود، سه شنبه با ولادیمیر پوتین دیدار و مذاکره می کند.
در این گزارش آمده است: رئیسان جمهوری ایران و روسیه در مذاکرات خود مجموعه ای از مسائل مربوط به همکاری ها را مطرح و بررسی می کنند.
روزنامه روسی به نقل از کاخ کرملین نوشت: انتظار می رود پوتین و روحانی دورنمای گسترش همکاری های اقتصادی، بازرگانی و سرمایه گذاری دو کشور از جمله در طرح های بزرگ سرمایه گذاری زیرساخت های انرژی و حمل و نقل را مورد توجه وِیژه قرار دهند.
به نوشته راسیسکایا گازتا، تبادل نظر در باره مسائل مهم جهانی و منطقه ای و امضای چندین سند نیز در دستور کار است.
این روزنامه همچنین در گزارش دیگری به نقل از دفتر مطبوعاتی دولت روسیه نوشت: دیمیتری مدودیف نخست وزیر و حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه دیدار می کنند و گسترش همکاری های دوجانبه در دستور کار مذاکرات قرار دارد.
در این گزارش آمده است: انتظار می رود، دو طرف همکاری های ایران و روسیه در حوزه های بازرگانی، اقتصادی، صنایع، انرژی و کشاورزی را مورد بررسی قرار دهند.
دفتر مطبوعاتی دولت روسیه در پایان اعلام کرده است: روحانی و مدودیف همچنین در باره مسائل مربوط به شکل گیری نظام بازرگانی با تسهیلات ویژه میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران تبادل نظر خواهند کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار