|
|
کدخبر: ۱۷۹۱۹۲

بر اثر انفجار در قطار متروی در حال حرکت نزدیک ایستگاه تخنولوگیچسکی اینستیتوت شهر سن پترزبورگ روسیه، دست کم ۱۰ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش امید نیوز، بنا به اعلام رسانه های روسی، این حادثه بعد از ظهر امروز(دوشنبه) رخ داد و در زمان حاضر نیز فعالیت شبکه مترو در سن پترزبورگ تعطیل شده است.

رسانه ها در گزارش های اولیه از ۱۰ کشته خبر داده اند.

از سوی دیگر بنا به گزارش کمیته ضدتروریستی روسیه، یک بمب عمل نکرده دیگر نیز در محل انفجار کشف شده است.

ماموران امنیتی نیز با مسدود کردن منطقه به روی عابران و تخلیه افراد با وجود شمار زیاد آنان، در حال انجام تحقیقات هستند.

همزمان تدابیر امنیتی در ایستگاههای مختلف متروی مسکو نیز افزایش یافته است که هر روزه چند میلیون سفر درون شهری با آن انجام می شود.

در چارچوب این اقدام ها همه مسافران ورودی به ایستگاههای مترو بازبینی و کنترل امنیتی می شوند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز پس از این واقعه اعلام کرد که لازم است، دلایل بروز انفجار مبنی بر اینکه تروریستی یا صنعتی بوده است، مشخص شود

روسیه تاکنون بارها با صدور اطلاعیه ها و تهدیدهای صوتی گروههای تروریستی مواجه بوده است.

با توجه به همکاری های روسیه با ارتش سوریه از مهرماه سال ۹۴ علیه تروریست های ضدسوری به ویژه گروههای داعش و جبهه النصره، تدابیر شدید امنیتی در شهرهای مختلف اجرا می شود.

تاکنون دهها تروریست بازگشته از سوریه یا شهروندان کشورهای دیگر به ویژه آسیای میانه با انواع مواد و لوازم ساخت بمب و حتی بمب های آماده کارگذاری در شهرهای مختلف از جمله مسکو دستگیر شدند که براساس گزارش های اعلام شده در صدد ایجاد انفجار بین جمعیت در مراسم مختلف بوده اند.

لازم به یادآوری است این حادثه زمانی رخ داده است که پوتین رییس جمهور روسیه در این شهر یعنی سن پترزبورگ در حال دیدار با همتای بلاروس خود بوده است و همین امر بر التهاب موضوع افزوده است همچنین روسیه بدلیل همکاری های گسترده با سوریه و علیه تروریست ها داعش بیش از پیش مورد غضب تروریست ها قرار دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار