|
|
کدخبر: ۱۷۹۳۵۲

اگر آقای رئیسی نامزد اصولگرایان باشد، موج و تحرکی جدی در میان بدنه رای اصلاح طلبان و ارای خاموش و حتی غیرمذهبی ها ایجاد خواهد شد.

به گزارشگروه سیاسی امیدنیوزاگر آقای رئیسی نامزد اصولگرایان باشد، موج و تحرکی جدی در میان بدنه رای اصلاح طلبان و ارای خاموش و حتی غیرمذهبی ها ایجاد خواهد شد.

نگرانی از احتمال پیروزی اصولگرایان ممکن است باعثشود بسیاری از کسانی که در شرایط فعلی بنای شرکت در انتخابات را ندارند، برای جلوگیری از موفقیت اصولگرایان، برخلاف تمایلشان در انتخابات شرکت کنند و به طور طبیعی، انتخاب آناندکتر روحانیخواهد بود.

نکته مهم آن است که از منظر جامعه شناسی سیاسی،نامزدی آقای رئیسیبر سبد آرای اصولگرایان تاثیر چندانی نمی گذارد. هواداران جریان اصولگرا چه رئیسی بیاید چه نیاید در انتخابات شرکت میکنند؛ اما درباره بسیاری از اقشار و لایه های اجتماعی دیگر، بویژه در میان دانشجویان و تحصیل کرده ها، کارکنان دولت و شرکتهای بزرگ دولتی و بخش خصوصی متولدین دهه های ۶۰ و ۷۰، شهرنشین ها و طبقات بالای متوسط، اقلیت ها، آمدن و نیامدن آقای رییسی در تمایل شرکت در انتخابات، تاثیر زیادی خواهد داشت و احتمال زیادی وجود دارد در دقیقه ۹۰، تصمیم به شرکت گسترده در انتخابات بگیرند.

هیچ نظرسنجی دقیق و حدس و گمان واقع بینانه ای از تعداد این دست رای دهندگان یا آرای خاکستری وجود ندارد؛ اما این پدیده در دوم خرداد ۷۶ اتفاق افتاد و شرکت این اقشار در آن انتخابات، رقم باورنکردنی ۲۰ میلیون رای به نامزد جناح چپ را به بار آورد.

آمدن رئیسی قطعا یک سری مشکلات را برای اصولگرایان حل خواهد کرد؛ اما فراموش نکنیم که در عین حال، مشکلات بنیادی تری را، هم برای اصولگرایان و هم برای خود ایشان رقم خواهد زد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار