|
|
کدخبر: ۱۷۹۴۰۹

تحریم های غرب فرصتی مناسب برای توسعه مناسبات اقصادی میان ایران و روسیه است

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه توسعه ی روابط با فدراسیون روسیه و بخصوص جمهوری خودمختار تاتارستان از جایگاه ممتازی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، گفت: امیدوارم رایزنی و تبادل هیات های عالی رتبه میان دو کشور بتواند زمینه ای مناسب برای تحقق اراده ی مسئولین ایران و روسیه در توسعه و تعمیق روابط باشد.

به گزارشامید نیوزاز گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتراسحاق جهانگیریعصر امروز(چهارشنبه) در دیدار «رستم مینیخانوف» رییس جمهور خودمختار تاتارستان روسیه، اظهار داشت: تهران علاقمند است روابط خود را در زمینه های مختلف با مسکو گسترش دهد و سفر اخیر دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به روسیه با توافقات خوبی میان دو کشور همراه بود و امیدوارم سفر شما به تهران نیز زمینه ساز گسترش مناسبات میان دو کشور باشد.
معاون اول رییس جمهور توسعه ی همکاری ها با جمهوری تاتارستان را برای ایران پر اهمیت ارزیابی کرد و افزود: جمهوری خودمختار تاتارستان در تقسیمات روسیه از جایگاه مهمی برخوردار است و تهران از ارتقاء سطح همکاری ها با کازان در بخش های مختلف استقبال می کند.
وی با تاکید بر اینکه زمینه های همکاری فراوانی میان ایران و روسیه و به خصوص جمهوری خودمختار تاتارستان وجود دارد، خاطر نشان کرد: ایران و روسیه می توانند با استفاده از فرصت مناسبی که تحریم غرب علیه دو کشور ایجاد کرده، گام های بلندی در جهت توسعه و تعمیق مناسبات فیمابین و گسترش همکاریهای اقتصادی بردارند.
دکتر جهانگیری همکاری های نفتی، پژوهشی، علمی و گردشگری را از جمله زمینه های همکاری میان ایران و تاتارستان برشمرد و افزود: تهران آمادگی دارد سطح همکاری های خود را با کازان در زمینه های مختلف از جمله همکاری در حوزه ی فناوری های جدید ارتقاء دهد.
رییس جمهور خودمختار تاتارستان روسیه نیز در این دیدار با اشاره به برخورداری این کشور از صنعت، کشاورزی، نفت و پتروشیمی، گفت: تاتارستان در خودروسازی، کشتی سازی و ساخت هواپیما و نیز در زمینه های علمی و دانشگاهی از توانمندی خوبی برخوردار است و علاقمندیم همکاری های خود را با ایران در تمامی بخش ها از جمله نفت، پتروشیمی، ماشین سازی، کشاورزی، انرژی های نو و فناوری های جدید گسترش دهیم.
رستم مینیخانوف با اشاره به ملاقات امروز خود با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و مذاکره در خصوص همکاری های بیوتکنولوژی و فناوری اطلاعات، گفت: در این دیدار مذاکراتی برای گسترش همکاری های دو کشور در زمینه آی تی و آی سی تی صورت گرفت.
وی با اشاره به دستاوردها و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی و ساخت و ساز، خاطر نشان کرد: ایران و تاتارستان می توانند در زمینه ی اجرای پروژه های مشترک همکاری های سازنده ای داشته باشند.
رییس جمهور خودمختار تاتارستان همچنین با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو کشور، بر لزوم گسترش همکاری های فیمابین در بخش گردشگری، علمی، پژوهشی و آموزشی تاکید کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار