|
|
کدخبر: ۱۷۹۶۴۳

میرسلیم در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: اگر به فکر آینده کشور، نجات کشور و چاره جویی مشکلات کشور هستیم، باید به این وصیت آقای هاشمی عمل بکنیم و چاره اصلی در یکپارچگی و زاویه نداشتن با رهبری است.

به گزارش امید نیوز" سیدمصطفی آقامیرسلیم " عصر امروز ۲۴ اردیبهشت ماه در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه آنچه مرا ناراحت می‌کند این است که متوجه شدم تعداد زیادی از فارغ التحصیلان خودمان را از دست داده‌ایم و از کشور خارج شده اند، افزود: برای شکوفاسازی مجموعه ظرفیت‌هایی که در کشور داریم و رسیدن به هدف چشم انداز به همه این استعدادها نیاز داریم.
میرسلیم تصریح کرد: آنهایی که چشم به غربی‌ها و امریکایی‌ها دوخته‌اند، قدر نمی‌دانند و با قدرناشناسی جوانان، ما را عملا تحقیر می‌کنند هر چند درظاهر بخواهند با سیاسی کاری از احساسات آنها استفاده کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شکستن تحریم‌ها میسر نمی شود مگر با همت، کوشش، تعهد و فعالیت جوانان این کشور و این را یقین دارم زیرا نمونه اثبات کنننده این ادعا را دارم، اظهار کرد: بهاء دادن به نسل جوان، تحصیلکرده و متخصص باید در عمل ظاهر شود و در نحوه به کارگیری آنها. اولین گام شایسته سالاری این است که ببینیم سراغ کسانی که دانش و آگاهی لازم را دارند می‌رویم یا نه؟

میرسلیم با بیان اینکه سابقه من مشخص است و ببینید آیا نمونه‌ای از رفیق بازی، ترجیح دادن دوستان و آشنایان بدون اعتنا به شایستگی می توانید پیدا کنید، تصریح کرد: از نظر من همه یکسان هستند. آنچه وجه تمایز است، اعتقاد به انقلاب، پایبندی به قانون اساسی مترقی ماست که شبیه آن در دنیا نداریم و پیروی از رهبر انقلاب است.

وی بیان کرد: روز آخر زندگی آقای هاشمی رفسنجانی در جلسه‌ای بودیم. ایشان گفت «از پس مشکلات و پیچیدگی‌ها برنخواهیم آمد و راهی جز این نداریم که به دولت و رییس جمهوری برسیم که با رهبری یکپارچه باشد».

میرسلیم ادامه داد: اگر به فکر آینده کشور، نجات کشور و چاره جویی مشکلات کشور هستیم، باید به این وصیت آقای هاشمی عمل کنیم و چاره اصلی در یکپارچگی و زاویه نداشتن است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با تاکید بر اینکه در این چهار سال که در جا زدیم، دیگران بیکار نبودند و در صحنه کسب و کار، فعالیت اقتصادی و … رتبه از دست داده‌ایم و یک انتخاب غلط موجب این از دست دادن رتبه شده است، افزود: نباید سراغ راه حلی می‌رفتیم که به بیکاری جوانان فارغ التحصیل و ناامیدی آنها انجامید و نباید سراغ راه‌هایی می رفتیم که در این کشور نزدیک به ۷۰ درصد از کارگاه های فعال ما تعطیل و کارگران ما بیکار شوند.

میرسلیم تصریح کرد: راه حلی در چهار سال قبل انتخاب کردیم که به استناد گفته‌های خود دولتمردان، گفتند چاره مسائل کشور فقط در این است که تحریم‌ها را بشکنیم، حتی آب خوردن مردم.

وی بیان کرد: دو سال و نیم رفت و آمد و مذاکره کردند و یک سند مورد قبول دو طرف قرار گرفته و آماده اجرا شد و ما حتی در ایفای تعهدات این سند پیشدستی کردیم و جلوتر از آنچه باید رفتیم، در حالی که باید موازنه داشته و یک قدم ما می‌رفتیم و یک قدم آنها.

میرسلیم اظهار کرد: آنها تقریبا هیچ کاری نکردند، مگر آن بخشی که به نفع خودشان می‌شد، آن هم راه پیدا کردن به کشور ما برای یک بازار مصرف بود.

وی افزود: ما را بعد از تحریم به عنوان یک بازار مصرف که از دست رفته بود و دوباره تسخیرش کردند، نگاه کردند و به این ترتیب رونق کسب و کار در کشور آنها بیشتر می‌شود و تحریم در این بخش برداشته شد که کالاهای آنها بتواند سرازیر شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کشوری که تولید خودروی ملی دارد، دوباره نمی رود از شرکت خارجی قطعات بخرد و سرهم بندی کند، افزود: دلیل اینکه برمی گردیم به عقب این است که خودباوری نداریم و اعتقاد ندارند که جوانان کشور ما می‌توانند کار کنند و اگر اعتقاد داشتند، در دانشگاه‌ها سر تعظیم فرود می آوردند.

میرسلیم تصریح کرد: برای این کشور به دست فارغ التحصیلان زحمت کشیده شده و ما ثابت کرده‌ایم که کار خوب توسط فرزندان این کشور می تواند انجام بگیرد.

وی بیان کرد: خرید هواپیما از خارج و جشن گرفتن برای آن، توسری زدن به اعضای هیئت علمی و دانشگاهیان ماست.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: هرکاری که در کشور در صنعت، کشاورزی، خدمات و … انجام می‌دهیم، باید این اصل را مراعات کنیم که تمام شرایط را بررسی کرده و ممطئن باشیم دوام می آورد نه اینکه فقط یکی، دو سال نتیجه می دهد و بعد تعطیل می شود.

وی با اشاره به اینکه ما تاکنون دو، سه بار جشن خودکفایی گندم گرفته ایم، افزود: اگر تمام حساب‌ها سنجیده شده و منابع آب، نحوه کشت و … برای رسیدن به خودکفایی محاسبه شده، باید خودکفا بمانیم و دلیلی ندارد که بیفتیم، مگر اینکه درست حساب کتاب نکرده باشیم.
میرسلیم تصریح کرد: وظیفه وزارت کشاورزی برگزاری جشن خودکفایی نیست. اگر دوام داشت، فبها. اگر قرار است منابع آبی را از بین ببریم، فایده‌ای ندارد.
وی بیان کرد: در صورتی که توفیق خدمت پیدا کنم، اگر کسی در دولت من خواست هم کارمند دولت باشد، هم مدیرکل، یا معاون وزیر یا وزیر باشد و ضمنا کاسبی بکند، پرتش می‌کنم بیرون.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه می‌گویم یا در خدمت مردم باشید یا تولید کنید، تصریح کرد: اطلاعات دولت مال مردم است، اطلاعات دولت مال کارمند نیست. دولت تصمیم گیری می کند و به همه خبر می‌دهد. دولت خودش نباید وارد کسب و کار شود، یا باید کاسبی کند یا به مردم خدمت کرده و به این خدمت کردن افتخار کند همانطور که امام فرمود " دولت‌ها نوکر مردم هستند ".

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار