|
|
کدخبر: ۱۷۹۷۰۶

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد: مراقبت و حفاظت بیشتر از مرزهای مشترک و جلوگیری از حضور و فعالیت گروه های تروریستی در مناطق مرزی ضرورتی غیر قابل اجتناب است.

به گزارش امید نیوزاز روابط عمومی شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی بعد از ظهر امروز - چهارشنبه - در دیدار ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان این مطلب را با اشاره به اقدامات تروریستی اخیر که از سوی گروه های مزدور در مرز ایران و پاکستان بر علیه مرزداران ایرانی انجام گردید و به شهادت تعدادی از سربازان کشورمان منجر شد بیان کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر افزایش ارتباطات و رایزنی نزدیک میان مقامات سیاسی و امنیتی دو کشور اظهار داشت: نباید اجازه دهیم که کشورهای ثالثکه هیچ علاقه ای به امنیت و حسن همجواری ایران و پاکستان ندارند بر روابط دوستانه دو کشور تاثیر گذاری منفی داشته باشند.
دراین دیدار که پس از سخنرانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در هشتمین اجلاس مقامات عالی امنیتی کشورهای پنج قاره جهان در روسیه و در ادامه ملاقاتهای دو جانبه صورت گرفت، طرفین با بررسی وارزیابی نتایج اقدامات نهادهای امنیت ملی دو کشور که در جریان دیدارهای متقابل مورد توافق قرار گرفته بود بر رفع موانع و تسریع در اجرایی سازی توافقات فی مابین تاکید کردند.
** تاکید بر افزایش هماهنگی برای مقابله با اقدامات خشونت بار در مرزهای ایران و پاکستان
«ناصر خان جنجوعه» مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان نیز در جریان این ملاقات با تبریک انتخاب مجدد جناب آقای روحانی به عنوان رییس جمهور ایران اظهار داشت: سفر اخیر وزیر امور خارجه ایران به پاکستان تاثیر قابل ملاحظه ای در افزایش هماهنگی های دو کشور برای مقابله با اقدامات خشونت بار در مرزهای دو کشور بدنبال داشت.
وی اراده قاطع رهبران پاکستان را چون گذشته در مسیر ارتقاء مناسبات همه جانبه میان دو کشور عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد با تداوم همکاریهای امنیتی دو کشور از بروز مشکلات مشابه جلوگیری نماییم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار