|
|
کدخبر: ۱۷۹۷۱۹

' چان دای گوآنگ ' رئیس جمهوری ویتنام ضمن تبریک انتخاب مجدد دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد ' دولت و مردم ایران ' در دولت دوازدهم ' مشکلات و چالش های فعلی را پشت سر خواهند گذاشت و ایران به کشوری با سعادت و خوشبخت بدل خواهد شد '.

به گزارش امید نیوزرئیس جمهوری ویتنام روز جمعه به نمایندگی از دولت و ملت این کشور و از جانب خود، ' از صمیم قلب ' انتخاب مجددروحانیرا ' به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران برای دوره ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ تبریک ' گفت.
در پیام رئیس جمهوری ویتنام خطاب به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی آمده است: در دوره اول ریاست جمهوری حضرتعالی، ایران به دستاوردهای مهمی در سیاست داخلی و خارجی دست یافت. اینجانب باور دارم که در دوران آتی مدیریت شما، دولت و مردم ایران مشکلات و چالش های فعلی را پشت سر خواهند گذاشت و ایران را به کشوری با سعادت و خوشبخت بدل خواهند ساخت.
وی در این پیام با تاکید بر اینکه در سال های اخیر، گام های جدیدی در توسعه روابط فیمابین ویتنام و ایران بر داشته شده است و منافع بزرگی را برای مردم دو کشور ایجاد کرده است، ابراز امیدواری کرد ویتنام و ایران ' دست در دست یکدیگر به منظور کمک به صلح، ثبات و توسعه دو کشور، منطقه و جهان همکاری ' کنند.
' چان دای گوآنگ ' همچنین برای دکتر حسن روحانی ' سلامتی فراوان و موفقیت های بزرگ در اجرای مأموریت شریف خود ' آرزو کرد.
روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سوسیالیستی ویتنام مهر ماه سال گذشته در هانوی با یکدیگر دیدار و بر گسترش و تعمیق همکاری های تهران - هانوی در همه عرصه های مورد علاقه و بویژه ارتقای مبادلات اقتصادی دو کشور به پنج برابر رقم کنونی، ۲ میلیارد دلار در سال، تاکید کردند.
پیشتر نیز سران و مقام های ارشد بسیاری از کشورهای جهان در پیام ها و تماس های تلفنی پیروزی دو باره حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را به او تبریک گفته اند.
در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران که ۲۹ اردیبهشت برگزار شد، روحانی توانست با کسب ۵۷ درصد آرا پیروز شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار