|
|
کدخبر: ۱۷۹۷۳۵

آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار رییس جمهور

حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور، با تاکید بر اینکه دیانت افراد در درجه نخست اهمیت است، اظهارداشتند: شما بزرگ شده حوزه و مکتب اهل بیت علیهم السلام هستید و انتظار ما این است که دیانت افراد را در درجه اول اهمیت قرار دهید.

به گزارش امید نیوزمرجع عالی قدر تشیع در این دیدار که عصر پنجشنبه و در بیت معظم له انجام شد، گفتند: افرادی در داخل و خارج کشور و به شکلهای مختلف تلاش دارند به اعتقادات افراد ضربه بزنند و باید اهتمام داشت که جلو سم پاشی های آن ها گرفته شود.

ایشان با قدردانی از تلاش های دولت یازدهم و ضمن دعا برای موفقیت دولت دوازدهم در کمک بیش از پیش به مردم افزودند: با توجه به اینکه نظرات مختلفی در ایران وجود دارد، اداره کشور مشکل است و این وظیفه سنگینی بر عهده شماست اما باید توجه داشت که اهل سلوک معتقدند از برترین عباداتی که در مسیر تقرب به خداوند موثر است، خدمت به مردم است و حالا توجه کنید مردمی که شما به آن ها خدمت می کنید مسلمان و شیعه اهل بیت(ع) هستند و این استثناء باعثمضاعف شدن این اجر و پاداش می شود.

حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی همچنین با تقدیر و قدردانی از حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات و تبریک به دکتر روحانی، دعا کردن برای خدمتگزاران به مردم را وظیفه خود دانستند و خطاب به رییس جمهور منتخب گفتند: زیارت شما و شنیدن تلاش های دولت شما توفیق شد و خدا را شکر که توفیق زیارت و شنیدن تلاش های دولت شما حاصل شد. در این مسیر از خداوند متعال و حضرات معصومین علیهم السلام کمک بگیرید که بسیاری از گره ها با توکل و توسل باز می شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی نیز در این دیدار با تشریح دستاوردهای دولت یازدهم و برنامه های گسترده دولت دوازدهم در مسیر اعتلای بیش از پیش ایران اسلامی، از آیت الله العظمی شبیری زنجانی خواست به دولت با هدایت ها و رهنمودهای خویش کمک کنند.

رییس جمهور، حضور و مشارکت مردم در انتخابات اخیر را بسیار چشمگیر و الگویی برای نه تنها کشورهای منطقه بلکه برای جهان برشمرد و گفت: این حضور گسترده مردم مایه مباهات و فخر مردم و جمهوری اسلامی ایران و تقویت ثبات و امنیت نظام است.

دکتر روحانی با تشریح برنامه ها و دستاوردهای دولت در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و تاکید بر تداوم و شتاب بخشیدن به پیشبرد این طرح ها در دولت دوازدهم، از حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید که در تمام مراحل و سختی ها، از دولت پشیبانی کرده اند، سپاسگزاری کرد.

رییس جمهور همچنین با ارائه گزارشی از افزایش مستمری طبقات محروم جامعه در دولت یازدهم و برنامه های دولت دوازدهم برای افزایش این مستمری، تاکید کرد: دولت تمام تلاش خود را برای کاستن از فقر، گسترش تولید و اشتغال بکار گرفته است و در همین راستا می توان به افزایش مستمری سه برابری اقشار کم درآمد و برنامه های گسترده برای بالابردن سقف این کمکها در دولت دوازدهم اشاره کرد.

دکتر روحانی همچنین با اشاره به همکاری خوب و مستمر میان دولت با کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی اظهارداشت: با تقویت کمکهای انجام شده و متمرکز کردن تلاش ها بر مستقل شدن افراد تحت پوشش این دو نهاد، از شمار افراد تحت پوشش برای دریافت مستمری کاسته شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار