|
|
کدخبر: ۱۸۰۱۸۱

منابع آگاه از تصمیم ایالات متحده برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه طی هفته جاری خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز ، منابع آگاه تاکید کردند که آمریکا قصد دارد بر اساس قانونی که مسکو را به خاطر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 هدف قرار می دهد، تعداد بیشتری از اتباع روسی را با اعمال تحریم های جدید مجازات کند. به نظر می رسد این شدیدترین اقدام آمریکا علیه روسیه خواهد بود.

این اقدام آمریکا که افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را تحت تاثیر قرار خواهد داد، نشانگر تمایل واشنگتن برای پاسخگو کردن روسیه درباره دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 است. این در شرایطی است که مسکو بارها هرگونه دخالت در انتخابات آمریکا را تکذیب کرده است.

ترامپ نیز بارها ابراز تمایل کرده است تا روابط بهتری با روسیه داشته باشد ولی این اظهارات و مواضع ترامپ با انتقادات شدید داخلی روبرو شده است. منتقدان بر این باورند که ترامپ اقدامات کافی را علیه روسیه به خاطر دخالت در انتخابات انجام نداده است. روبرت مولر دادستان ویژه آمریکا همچنان در حال تحقیق درباره تبانی کمپین انتخاباتی ترامپ با مقام های روسی است.

منابع آگاه تاکید کرده اند که این تحریم ها قرار است امروز پنجشنبه اعلام شود. آمریکا 15 مارس نیز تصمیم گرفت تا 19 شخص و 5 شرکت روسی از جمله سرویس های اطلاعاتی این کشور را به خاطر حملات سایبری 2 سال اخیر، تحریم کند.

گرچه این تحریم ها می تواند مهمترین اقدام ترامپ علیه روسیه از زمان به قدرت رسیدن در سال 2017 باشد ولی نمایندگان آمریکایی در هر دو حزب بارها از ترامپ به خاطر عدم هدف قراردادن مقام های دولتی روسیه و اطرافیان نزدیک پوتین به شدت انتقاد کرده اند.

رویترز افزود: اقدامات اخیر دولت آمریکا علیه الیگارش های روسی از جمله برخی مقام ها خواهد بود که با پوتین و دولت روسیه ارتباط دارند.

4 منبع آگاه تاکید کردند که برخی از این تحریم های جدید در چارچوب قانون آمریکایی "کاستا" خواهد بود که از سوی دموکراتها و جمهوریخواهان تصویب شده است. این قانون با هدف مجازات روسیه به خاطر الحاق کریمه به خاک خود در سال 2014 میلادی ، دخالت در جنگ سوریه و دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 تصویب شده است.

روابط روسیه با آمریکا و سایر کشورهای غربی نیز طی هفته های اخیر به خاطر حمله با عامل اعصاب به یک جاسوس روسی در بریتانیا به شدت متشنج شده است. کشورهای غربی روسیه را عامل اصلی این حمله می دانند ولی مسکو این اتهامات را رد کرده است.

آمریکا اعلام کرده است که 60 دیپلمات روسی از جمله 12 دیپلمات سازمان ملل در نیویورک را اخراج می کند. برخی کشورهای اروپایی نیز تصمیم گرفته اند تا دیپلمات های روسی را اخراج کنند. تاکنون 27 کشور جهان تصمیم به اخراج دیپلمات های روسی گرفته اند. مسکو هرگونه دست داشتن در حمله با عامل اعصاب به یک جاسوس سابق روسی به همراه دخترش در بریتانیا را رد کرده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار