|
|
کدخبر: ۱۸۰۲۱۲

'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن اعلام کرد کشورش متعهد به پشتیبانی از تلاش ها برای جمع آوری سلاح در عراق و همچنین برقراری امنیت دائمی در این کشور است.

 نخست وزیر ژاپن امروز پنجشنبه در یک نشست مطبوعاتی با حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در توکیو افزود: پیروزی واقعی زمانی محقق خواهد شد که با دستیابی به امنیت در عراق، به افراط گرایی خشونت آمیز هرگز اجازه رشد داده نشود.
وی گفت ژاپن با رهبری تلاش ها برای جمع آوری سلاح و ایجاد چارچوبی برای ارائه کارآموزی حرفه ای، از بازسازی عراق پشتیبانی خواهد کرد.
او گفت: کشورش کارگروهی را برای کمک به مقامات محلی به منظور جمع آوری سلاح که در سراسر کشور پخش است تشکیل خواهد داد.
به گفته وی جلوگیری از انتشار بیشتر اسلحه های اتوماتیک و عادی در عراق، یک چالش بزرگ است که باید در این کشور جنگ زده به صورت جدی پیگیری شود.
آبه گفت: با تشویق مبارزان سابق و ساکنین محلی به عضویت داوطلبانه در نهادهای دولتی و کاهش تعداد اسلجه ها در دست مردم، می توانیم جامعه ای ایمن ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه عراق به زودی وارد مرحله بازسازی می شود گفت: عراق همانگونه که در مقابل داعش پیروز شد در این مرحله نیز موفق خواهد شد.
حیدر العبادی نخست وزیر ژاپن هم در این نشست گفت: پس از استبداد و تهاجم وحشیانه داعش، اکنون زمان برای مردان و زنان عراقی در هر سنی برای پیوستن به صلح و رفاه فراهم شده است.
او افزود: با استفاده از توان مالی و تکنولوژی های ژاپن، می خواهیم اهداف خود را برای ایجاد شغل و توسعه اقتصادی تحقق بخشیم.
العبادی با اشاره به اینکه تعداد آوارگان عراقی به دلیل حمله وحشیانه داعش به پنج میلیون تن می‌رسد، گفت: دولت موفق به بازگرداندن نیمی از این آوارگان به شهرهایشان شده است.
کنفرانس بین المللی 'بازسازی عراق و برگرداندن امنیت به این کشور' امروز پنجشنبه با حضور
حیدر العبادی نخست وزیر عراق و مقام هایی از 30 کشور و سازمان بین المللی در توکیو برگزار شد.
اگرچه دولت عراق در ماه دسامبر (آذر) پیروزی بر داعش را اعلام کرد اما این کشور همچنان با تهدیدهایی از سوی این گروه تروریستی مواجه است.
**آساق**1904**

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار