|
|
کدخبر: ۱۸۰۲۹۷

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، از تعلل دولت در ساماندهی بازار ارز انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در تذکری خواستار برخورد با سودجویان بازار ارز شد و اظهار داشت: دادستان باید متخلفان بازار ارز را به دادگاه ها معرفی کرده و احکام آنان را صادر کند.

وی ادامه داد: طبق اصل 49 قانون اساسی، دولت موظف است ثروتهای ناشی از ربا، رشوه، اختلاس، سوء استفاده از موقوفات و دایر کردن اماکن فساد را ضبط کند و به بیت المال بازگرداند اما تا به امروز دولت این کار را انجام نداده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس همچنین گفت: نمایندگان در راستای این اصل، طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان را ارائه داده اند.

قاضی پور اظهارداشت: بعد از بحث های دی ماه سال گذشته و تحولات بازار ارز و پولدار شدن دلالان و صرافان غیرقانونی، ضرر و زیان زیادی به بیت المال زده شد.

قاضی پور گفت: دولت اقدام جدی برای کنترل بازار ارز انجام نداد. بعد از تذکر آقای لاریجانی و جلسه کمیسیون اقتصادی تازه جلسه ای برگزار شده و ارز را تک نرخی کرده اند. این در شرایطی است که دولت امانت دار اموال مردم و پول کارگران و کشاورزان است. چرا هر وقت دولت کم می آورد دنبال نیروی انتظامی می رود، دولت و قوه قضائیه باید متخلفان بازار ارز را معرفی و محاکمه کنند.

در ادامه علی مطهری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: دولت باید این کارها را انجام دهد، البته مراحلی دارد که باید جرم به اثبات رسیده باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار