|
|
کدخبر: ۱۸۰۶۶۳

نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا ادعا‌های ضد ایرانی اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش افکارنیوز ،

جیل استاین، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 و 2012 آمریکا و عضو حزب سبز در توئیتر خود ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم و این موضوع را مطرح کرد که این رژیم صهیونیستی است که در حال گسترش مخفیانه برنامه تسلیحات هسته‌ای خود است نه ایران.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا در پیام توئیتری خود تاکید کرد ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده است.

اوایل هفته جاری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد تل‌آویو اسنادی را در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران پس از توافق هسته‌ای سال 2015 درباره فعالیت‌های هسته‌ای خود با دیگر کشورهای جهان صادق نبوده است. نتانیاهو در یک سخنرانی تلویزیونی مدعی شد سرویس اطلاعاتی اسرائیل توانسته است مدارکی را بدست آورد که حاکی از ازسرگیری مخفیانه فعالیت هسته‌ای ایران است. نتانیاهو در ادامه یاوه‌گویی‌های خود تهران را متهم به نقض تعهدات بین‌المللی کرد و مدعی شد تهران با مخفی نگه‌داشتن این برنامه درصدد استفاده از آن در آینده بوده است.

ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال جنجال‌های ایجاد شده از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره خروج یک جانبه کشورش از توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام صورت گرفت. ترامپ در واکنش به ادعاهای اخیر نتانیاهو و علیرغم تاکید دیگر امضاء‌کنندگان توافق هسته‌ای بر حفظ برجام، خروج از آن (برجام) را غیرمحتمل ندانست.

در 14 جولای سال 2015 اتحادیه اروپا و کشورهای عضو گروه 1+5 توافق هسته‌ای موسوم به برجام را با ایران به امضاء رساندند. در این توافق برلغو تدریجی تحریم‌ها علیه ایران در مقابل حفظ ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران تاکید شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار