|
|
کدخبر: ۱۸۱۸۴۱

جبهه پیشرو عربی:

سخنگوی جبهه پیشرو عربی در واکنش به تحریم های آمریکا علیه ایران گفت که مخالفت ایران با معامله قرن آمریکایی ها را آزار می دهد.

به گزارش ایسنا، نجاح واکیم، سخنگوی جبهه پیشرو عربی در گفتگو با شبکه المیادین گفت: آمریکا امروز تحریم ها و فشار هایی علیه ایران وضع کرده است و آن را تهدید می کند و از آن خواسته است تا رفتارش را تغییر دهد، کدام رفتار؟ کدام رفتار ایران آمریکا را آزار می دهد؟ مخالفت ایران با معامله قرن آمریکایی ها را آزار می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که با نزدیک تر شدن موعد تحریم ها روابط ایران و عربستان را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: راز روابط نامناسب ایران و عربستان چیست؟ امروز عربستان دفتر حفظ منافع ایران را باز کرده است این درحالی است که پیش از آن آمریکا و اسرائیل را به هجوم علیه ایران دعوت می کرد، آیا به نظر شما اتفاقی رخ داده است؟ به نظر من این اقدام عربستان به معنای هیچ دستاورد جدیدی نیست.

وی افزود: آمریکا ایران را تحریم می کند تا رفتارش را تغییر دهد و این رفتار مشخصا در رابطه با حمایت از مساله فلسطین است. همه می دانند که ایران از مقاومت فلسطین حمایت می کند و مخالف معامله قرن است.

واکیم گفت: ایران در شرایطی سخت تر از شرایط کنونی متحمل تحریم های شدیدتری شد اما نه نظامش تغییر یافت و نه رفتارش.

سخنگوی جبهه پیشرو عربی در ادامه گفت: ما امروز شاهد این هستیم که به منظور مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران، چین واردات نفت ایران را 30 درصد بالا برده است، هند نیز واردات نفت ایران را افزایش داده است، علاوه بر این در رابطه با مساله نفت چین وارد میانجیگری میان ایران و اروپا شده است.

وی افزود که عربستان از توجیهات و دیکته های آمریکا خارج نمی شود، من این سوال را مطرح می کنم که مشکل عربستان با ایران چیست؟ نه ایران سرزمین عربستان را اشغال کرده است و نه عربستان سرزمین ایران را اشغال کرده است.

نجاح واکیم در رابطه با اینکه عربستان ایران را به حمایت از گروه های مذهبی متهم می کند گفت: سخن گفتن عربستان در رابطه با مذهب گرایی در ایران همانند سخن آنان در رابطه با دموکراسی است که به این بهانه درحال نابود کردن سوریه است، مساله این نیست، ایران منافع استراتژیک در منطقه دارد و زمانی که می بیند اسرائیل در تضاد با منافع و استراتژی آن است با آن مخالفت می کند.

وی درپایان گفت که عربستان از اسرائیل حمایت می کند و این مساله جدیدی نیست بلکه از زمان تاسیس این کشور و حکومت عربستان حامی اسرائیل بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار