|
|
کدخبر: ۱۸۳۰۵۹

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی:

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی، نقش آمریکا در سوریه را دسته چندمی توصیف کرد و گفت: آمریکا چه در سوریه بماند و چه برود شکست خورده محسوب می شود.

امیر سرتیپ «احمد وحیدی» در همایش بین المللی امنیت در غرب آسیا که در دانشگاه عالی امنیت ملی برگزار شد، اظهار داشت: غرب آسیا مجموعه ای از بحران های پیچیده و معمای های حل نشده است از این رو می‌توان این منطقه را زخم خورده و خونین از بحران هایی که بر او تحمیل شده دانست؛ بحران هایی که ما در قالب تجاوزگری، حمله اشغال تروریست و انواع فتنه ها شاهد آن هستیم.
وی منطقه غرب آسیا را در حال حرکت به سمت آینده ای بهتر توصیف کرد و یادآور شد: مسایل نظامی و امنیتی در سوریه در حال اتمام و ورود به حوزه سیاسی و از سوی دیگر در عراق دوران پس از داعش شکل گرفته است همچنین نشانه های بهتری از صلح را نیز در افغانستان مشاهده می کنیم.
رییس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان این که در منطقه مسایل نگران کننده ای نیز وجود دارد، گفت: رژیم صهیونیستی حیات خود را در ناآرامی و بی ثباتی می بیند‌ و جریان‌ تکفیری نیز دنبال نقاط‌ جدیدی برای حضور خود در افغانستان و آسیا میانه می گردند.
وحیدی ادامه داد: مداخله گری در منطقه هنوز پایان نیافته است و همچنان طبل جنگ به ویژه توسط عربستان و امارات صدای بلندی دارد.
وی با بیان این که اگرچه آمریکایی ها اعلام کرده اند از سوریه می روند هنوز اقدام عملی آن معلوم نیست، گفت: امروز نقش آمریکا در سوریه دسته چندم است؛ در واقع نقش اصلی را بعد از دولت این کشور، ایران، روسیه و تاحدود ترکیه و محور مقاومت ایفا کردند که موفقیت های فراوانی نیز داشتند، که در آخر لیست آمریکایی ها قرار می گیرند.
رییس دانشگاه عالی دفاع ملی تاکید کرد: آمریکا چه بماند و چه برود شکست خورده است از این رو هرچه زودتر برود برای حفط آبروی این کشور بهتر است.
وحیدی با بیان این که تلاش برای عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی ادامه دارد، اظهار داشت: به رغم نشانه های خوب برای بهبود وضعیت و پر‌کردن منطقه با سلاح ها می توان بحران را دوباره در منطقه ایجاد کند.
وی عنوان کرد: حال که قدرت محور مقاومت رو به افزایش است و موفقیت های کم نظیری به دست آورده و قدرت آمریکا نیز رو به افول است، باید نگران بحران زایی های مجدد از سوی آمریکا و تروریست ها باشیم.
سیام*9612**1336

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار