|
|
کدخبر: ۱۸۳۲۵۲

حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به سخنان اخیر رئیس جمهور واکنش نشان دادند و گفتند: رئیس جمهور در سخنان خود می‌گوید: «وقتی مردم همه چیز را خواستند، نباید جلوی خواست آنان را گرفت» که در پاسخ باید گفت: اگر مردم همه چیز را می‌فهمند، پس درب دادگستری و تعزیرات را هم ببندید؛ یقینا یک عده خطاکار در کشور وجود دارند که باید جلوی آنان را گرفت.

به گزارش امید نیوز ،حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به سخنان اخیر رئیس جمهور واکنش نشان دادند و گفتند: اخیرا جناب رئیس جمهور دو جمله درباره مسئله حجاب و فضای مجازی گفتند که متأسفانه هر دو زننده بوده است؛ ان‌شاءالله در زمان مناسب، مفصل درباره این موضوع سخن خواهم گفت؛ اما امروز اشاره ای به آن خواهم داشت.

ایشان با اشاره به اینکه مسئله حجاب جزو مسائل ضروری است، ابراز داشتند: رئیس جمهوری که قسم خورده است که ارزش های اسلامی را حفظ کند، باید به قسم خود پایبند باشد؛ ما اگر این همه شهید دادیم، برای ارزش های اسلامی بوده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: اگر به قول غربی ها در منطقه اولین قدرت هستیم، آن هم بر اثر اسلام است؛ این را باید حفظ کرد، شما رئیس جمهوری اسلامی هستید؛ نه رئیس جمهور کشور دموکراتیک سکولار.

معظم له تصریح کردند: درباره فضای مجازی هم ببینید که چه فسادهایی رخ داده است؛ ما منکر این فضا نیستیم؛ اما باید جلوی مفاسد را گرفت؛ بنده از برخی از قضات محترم دادگستری شنیده ام که می گفتند اکثر طلاق هایی که واقع می شود مرتبط با وسوسه های فضای مجازی است و اکثر بدآموزی ها و انحرافات هم مربوط به این فضاست.

این استاد برجسته حوزه بیان داشتند: کسی نمی گوید فضای مجازی را حذف کنید؛ بلکه باید این فضا را اصلاح کرد؛ رئیس جمهور در سخنان خود می گوید: «وقتی مردم همه چیز را خواستند، نباید جلوی خواست آنان را گرفت» که در پاسخ باید گفت: اگر مردم همه چیز را می فهمند، پس درب دادگستری و تعزیرات را هم ببندید؛ یقینا یک عده خطاکار در کشور وجود دارند که باید جلوی آنان را گرفت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید اشتباهات خود را اصلاح کند، اظهار داشتند: یکی از اصول سیاست این است که اگر در یک جا مسئله بغرنجی پیدا کردید، به سراغ مسائل حاشیه ای بروید؛ این جزو مسائل سیاست است؛ حالا هم که این مشکلات اقتصادی وجود دارد، مسئولان سراغ مباحث حاشیه ای می روند؛ سرگرم کردن مردم با این مسائل کار درستی نیست.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشتند: ما باید دنیا را خوب بشناسیم تا تصمیم صحیح بگیریم؛ در دنیای امروز قانونی حاکم نیست و قانون تنها حفظ منافع است؛ در فرانسه مشاهده کرده اید که چه بلوایی ایجاد شده و چندین هزار نفر را دستگیر و عده زیادی کشته شده اند؛ اما دنیا سکوت کرده است.

این مرجع تقلید ادامه دادند: اگر یک صدم این وقایع در ایران واقع می شد، چه بلوایی به پا می کردند. باید دنیا را بشناسید.

معظم له خاطرنشان ساختند: یا به طور مثال شاهد دیکتاتوری در آمریکا هستیم و ترامپ پافشاری می کند که کنگره تسلیم من شود؛ اگر در ایران این مسائل بود، چه بلوایی به پا می کردند. اما شاهد هستیم که دنیا سکوت کرده است.

این استاد برجسته حوزه با تأکید بر اینکه باید دنیا را شناخت، تصریح کردند: ما با این افراد روبرو هستیم و با آنان می خواهیم قرارداد ببندیم؛ اگر درست بشناسیم، کلاه سرمان نمی رود؛ تنها راه در این دنیا قوی شدن است؛ اگر قوی نشویم، کلاهمان پس معرکه است.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار