|
|
کدخبر: ۱۸۳۳۳۳

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که مجالس کشور‌ها منتخبین مردم هستند و حمایت مجلس از توافقات به معنای حمایت مردم است، گفت: توافقات صورت گرفته میان ایران و سوریه در صورت حمایت مجالس دو کشور به نتایج بهتری خواهد رسید.

به گزارش امید نیوز ، اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه شنبه) در دیدار حموده الصباغ رئیس مجلس مردمی سوریه ضمن ابلاغ سلام دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان به وی، بر ضرورت مراقبت و حراست از روابط فیمابین در برابر توطئه های دشمنان تأکید کرد و گفت: آمریکایی ها وقتی نتوانستند در بُعد نظامی توفیقی حاصل کنند، با تغییر سیاست سعی دارند با فشارهای اقتصادی و سیاسی به دنبال رسیدن به اهداف خود باشند.

جهانگیری بازسازی کشور سوریه را نیازمند همکاری کشورهای دوست در منطقه دانست و افزود: بازسازی زیرساخت ها و جبران ویرانی ها نیازمند شکل گیری عزم و اراد ه مردم سوریه است و جمهوری اسلامی ایران نیز همانند دوره مبارزه علیه تروریسم، در دوره بازسازی نیز در کنار مردم و دولت سوریه خواهد بود.

رئیس مجلس مردمی سوریه در این دیدار با اشاره به این که روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه پس از انقلاب اسلامی از روندی رو به گسترش برخوردار بوده است، تصریح کرد: سوریه علاقمند است همانگونه که ایران در مبارزه با تروریسم همراه ما بوده است، در دوران بازسازی نیز با ما مشارکت کند.

حموده الصباغ به نتیجه رسیدن و امضاء توافقنامه های مختلف میان دو کشور را نتیجه روابط بسیار خوب دو کشور ارزیابی کرد و افزود: ما دشمنی مشترک داریم و امروز این دشمن مشترک به دنبال آسیب زدن به منافع دو ملت و تحریم و فشار بر ما است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار