|
|
کدخبر: ۱۸۳۵۶۰

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: رژه امسال روز ارتش با سالیان پیش یک تفاوت بزرگ دارد و آن تفاوت این است که بمب‌افکن‌های شکاری بومی کشورمان اعم از«صاعقه» و «کوثر» در این رژه شرکت می‌کنند.

امیر حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه مرحله تمرین رژه جنگنده بمب افکن‌های نهاجا و در جمع خبرنگاران گفت: امروز تمرین رژه روز ارتش با آمادگی کامل خلبانان و جنگنده بمب‌افکن‌های نیروی هوایی ارتش از پایگاه یکم شکاری شهید لشکری مهرآباد تهران برگزار شد.

وی افزود: رژه امسال روز ارتش با رژه‌های سالیان پیش یک تفاوت بزرگ دارد و آن تفاوت این است که جنگنده بمب‌افکن‌های شکاری بومی کشورمان «صاعقه» و «کوثر» در این رژه شرکت می‌کنند.

امیر واحدی با اشاره به تحریم‌ها علیه کشورمان ادامه داد: تحریم در هوانوردی یکی از تحریم‌های همیشگی استکبار جهانی علیه کشورمان بوده است اما به فضل الهی جنگنده بمب‌افکن‌های بومی کشورمان در روز ۲۹ فروردین امسال مانورهای بسیار زیبایی را اجرا خواهند کرد تا به دنیا ثابت کنند که تحریم‌ها بر ما اثر نخواهد داشت.

وی گفت: جنگنده بمب‌افکن‌های صاعقه، کوثر، میگ ۲۹، اف ۴، اف ۱۴ و همچنین تانکرهای سوخت‌رسان ۷۴۷ و ۷۰۷ در رژه روز ۲۹ فروردین امسال از پایگاه‌های تبریز، مهرآباد، همدان و اصفهان به آسمان پرواز می‌کنند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در بخش دیگر از سخنان خود به اقدامات این نیرو در کمک رسانی به مردم سیل زده کشورمان گفت: نیروی هوایی با تمام توان در امر خدمت رسانی به سیل‌زدگان اخیر وارد عمل شد و بیش از ۳۵۰ تن اقلام مختلف از سراسر کشور را برای سیل‌زدگان ترابری کرد و بیش از ۳۰ سورتی پرواز انجام داد.

وی ادامه داد: جابجایی و انتقال دستگاه لایروب رودخانه گرگان که با ۴ سورتی پرواز نیروی هوایی انجام شد نیز در کاهش آب مناطق سیل زده بسیار مؤثر بود.

امیر واحدی خاطر نشان کرد: امروز تیم کنترل رزمی نیروی هوایی ارتش با ۱۰ تریلی تجهیزات کامل آشپزخانه‌ای به مناطق سیل زده رفت؛ این تیم آمادگی پخت ۱۰ هزار غذای گرم در مناطق سیل‌زده را دارد، یک بیمارستان صحرایی، اورژانس متحرک و اتاق عمل متحرک نیروی هوایی ارتش نیز در مناطق سیل‌زده خوزستان و لرستان تعبیه شده و به سیل‌زدگان خدمات رایگان ارائه می‌دهد.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار