|
|
کدخبر: ۱۸۳۹

بعد از گذشت دو هفته از برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر، امروز سفارت آمریکا در قاهره برای ارائه خدمات به شهروندان آمریکایی بازگشایی شد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، پایگاه خبری «الیوم السابع» اظهار کرد: شاهدان عینی تأکید کردند که بامداد امروز افراد مسلح پایگاه پلیس در منطقه «القسیمه» در مرکز سیناء را با خمپاره هدف قرار دادند که منجر به تخریب بخشی از این پایگاه شد.

افراد مسلح همچنین به مرکزی آموزشی که به عنوان استراحتگاه نیروهای امنیتی مصری استفاده می‌شود در همین منطقه حمله کردند که تلفات جانی به همراه نداشته است.

در همین راستا «احمد البلتاجی» یکی از رهبران اخوان المسلمین تأکید کرد که به اعتراض‌های خود در اطراف مسجد رابعه العدویه ادامه خواهند داد.

بلتاجی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره مباشر مصر نیز تأکید کرد که حمله گروه‌های تروریستی به نیروهای مسلح در شبه جزیره سیناء هیچ ارتباطی با گروه اخوان المسلمین ندارد.

از سوی دیگر سفارت آمریکا در قاهره نیز تأکید کرد که امروز(دوشنبه) فعالیت های خود را برای ارائه خدمات به شهروندان آمریکایی از سر خواهد گرفت.

سفارت آمریکا اعلام کرد با توجه به اینکه هنوز احتمال برگزاری تظاهرات در اطراف سفارت وجود دارد شهروندان آمریکایی از حضور در تجمعات گسترده که ممکن است به خشونت کشیده شود اجتناب کنند.

آمریکا از روز ۳۰ ژوئن در پی تظاهرات مردمی مصر سفارت خود در قاهره را تعطیل کرده بود.

از سوی دیگر نیز جریان تمرد مصر نیز اعلام کرد که پایگاه این جریان هک شده است و از روزنامه نگاران و فعالان خواست تا زمان رفع این مشکل از پیگیری این پایگاه خودداری کنند.

در پی دستور دادستان مصر برای مسدود کردن اموال تعدادی از رهبران اخوان المسلمین امروز مسدود کردن اموال ۱۴ نفر از رهبران اخوان آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار