|
|
کدخبر: ۱۸۴۲۵۱

همزمان با افزایش اختلاف بین متحدان ناتو، اردوغان در سوچی با همتای روسی خود دیدار می کند.

 پس از آنکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از ملاقات یک به یک با همتای ترکیه ای خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل (UNGA) خودداری کرد، رجب طیب اردوغان ناامید و عصبانی در یک نشست خبری به خبرنگاران ترکیه گفت موفق شده بود گاهی با روسای جمهور سابق به خوبی همکاری کند، اما تا کنون با بایدن این کار را نکرده است.

فقط یک روز بعد، در 24 سپتامبر، پس از نماز در استانبول، اردوغان برای دومین بار در طول 24 ساعت از بایدن انتقاد کرد و گفت که او و بایدن در ملاقاتی که در سفر خود به نیویورک انجام دادند، اختلافات خود را برطرف نکردند. مذاکرات اخیر با رئیس جمهور ایالات متحده ناامید کننده بود.اردوغان همچنین با اشاره به مشارکت ایالات متحده با یگان های حفاظت از مردم (YPG) - وابسته به حزب کارگران کردستان غیرقانونی کردستان (پ ک ک) - در شمال سوریه، ایالات متحده را متهم به حمایت از "سازمان های تروریستی" به جای مبارزه با آنها کرد. رئیس جمهور ترکیه همچنین خاطرنشان کرد که ترکیه همچنان قصد دارد دسته دوم سیستم های دفاع موشکی اس -400 را از روسیه خریداری کند.

 

اردوغان همچنین با اشاره به مشارکت ایالات متحده با یگان های حفاظت از مردم (YPG) - وابسته به حزب کارگران کردستان غیرقانونی کردستان (پ ک ک) - در شمال سوریه ، ایالات متحده را متهم به حمایت از "سازمان های تروریستی" به جای مبارزه با آنها کرد. رئیس جمهور ترکیه همچنین خاطرنشان کرد که ترکیه همچنان قصد دارد دسته دوم سیستم های دفاع موشکی اس -400 را از روسیه خریداری کند.

بلافاصله پس از بیانیه اردوغان ، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا هشدار داد که هرگونه خرید جدیدی از سوی ترکیه به معنای تحریم های جدید بر اساس قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها (CAATSA) است که برای بازدارندگی "دشمنان" از اقدامات خصمانه طراحی شده است.در حالی که شکاف بین دو متحد ناتو افزایش می یابد ، اردوغان روز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سوچی در دریای سیاه ملاقات می کند و به احتمال زیاد به دنبال روابط نزدیکتر با مسکو است.
 
 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار