|
|
کدخبر: ۱۸۴۲۷۱

طالبان متهم به کشتن مردم هزاره شد

عفو بین الملل می گوید دست کم 13 نفر از مردم هزاره، از جمله 11 نیروی سابق دولتی، در دایکندی کشته شدند.

بر اساس گزارش جدید عفو بین الملل، طالبان دست کم 13 نفر از مردم هزاره از جمله یک دختر 17 ساله را در استان مرکزی دایکندی در مرکز استان دایکندی کشتند.

در 30 آگوست، کاروانی متشکل از 300 جنگجوی طالبان وارد ولسوالی خضر شدند و دست کم 11 تن از اعضای سابق نیروهای امنیت ملی افغانستان (ANSF) را کشتند، که 9 تن از آنها به حوضه رودخانه مجاور منتقل شده و در مدت کوتاهی پس از تسلیم اعدام شدند.

پس از هدف قرار دادن طالبان؛ نیروهای افغان که قصد فرار از منطقه را داشتند، یک نوجوان که با نام ماسوما شناخته می شده است در تیراندازی متقابل کشته شد. غیرنظامی دیگری به نام فیاض که در 20 سالگی تازه ازدواج کرده بود نیز در میان کشته شدگان در تیراندازی متقابل بود.

عفو بین الملل گفت که اعضای ANSF که کشته شدند بین 26 تا 46 سال سن داشتند. همه قربانیان هزاره بودند که در اولین دوره قدرت طالبان بین 1996 تا 2001 تحت تعقیب قرار گرفتند.

این دومین کشتار هزاره ها است که توسط عفو بین الملل مستند شده است. عفو بین الملل در 19 اوت گزارش داد که دست کم 9 مرد هزاره توسط طالبان در ولایت غزنی در ژوئیه قبل از به دست گرفتن قدرت توسط این گروه کشته شدند .

هم طالبان و هم رقیبان آنها، استان خراسان داعش، ISKP (داعش-ک)، وابسته به داعش، متهم شده اند که مردم هزاره را که اکثریت جمعیت شیعه افغانستان را تشکیل می دهند هدف قرار داده اند.

تا اول سپتامبر، طالبان قتل ها را رد کرده بود. سعیدالله عابد، فرمانده پلیس طالبان برای دایکندی، تنها تأیید می کند که یکی از جنگجویان آنها در اثر تیراندازی زخمی شده است.

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار