|
|
کدخبر: ۱۸۴۲۸۴

ناتو هشت "افسر اطلاعاتی" را از ماموریت روسیه اخراج کرد

ناتو در پی وخامت بیشتر روابط بین کشورهای غربی و روسیه، هشت تن از اعضای مأموریت روسیه را در این اتحادیه اخراج کرد.

ناتو در پی وخامت بیشتر روابط بین کشورهای غربی و روسیه که یادآور جنگ سرد است، هشت تن از اعضای مأموریت روسیه را در این اتحادیه که به گفته آنها "افسران اطلاعاتی اعلام نشده روسیه" بودند اخراج کرد.

اخراج روس ها قبلاً توسط اسکای نیوز انگلیس گزارش شده بود، که می گفت ماموریت مسکو در مقر اتحادیه در بروکسل "در پاسخ به مشکوک به فعالیت های بدخواهانه روسیه، از جمله قتل و جاسوسی" نصف خواهد شد.

ناتو روز چهارشنبه اعلام کرد که اعتبار هشت عضو ماموریت روسیه را پس گرفته و تعداد موقعیت هایی که مسکو می تواند در ناتو به رسمیت بشناسد را به 10 کاهش داده است.

اسکای نیوز گزارش داد که این تصمیم ناتو پس از افشای اطلاعاتی در ماه آوریل در مورد انفجارهای مهلک در انبار مهمات چک در سال 2014 فاش شد که به گفته پراگ دو جاسوس روسی در آن مشارکت داشته اند و همچنین مشخص شده است که در مسمومیت سرگئی اسکریپال، دخیل بوده اند.

روسیه مدتهاست مأموریت ناظر خود را در ناتو به عنوان بخشی از شورای ناتو و روسیه که 20 سال پیش تاسیس شد و هدف آن ارتقای همکاری ها در مناطق امنیتی مشترک بود، انجام داده است اما این کشور عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکا نیست.

خبرگزاری رویترز بلافاصله نتوانست دلایل ذکر شده توسط اسکای نیوز برای کاهش هیئت روسی را تأیید کند.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه، ناتو را به دوگانگی و استفاده از ایده تهدید مسکو به عنوان یک کلاهبردار متهم کرد.

گروشکو در مصاحبه با روزنامه کومرسانت گفت: "رهبران ناتو دیروز از اهمیت تنش زدایی روابط با روسیه صحبت کردند و از سرگیری مذاکرات در چارچوب شورای روسیه و ناتو حمایت کردند."

اگر کسی به صداقت این اظهارات اعتقاد داشت، امروز باور نمی کند. ارزش واقعی آنها برای همه روشن است. پس از پایان چشمگیر دوران افغانستان، چگونه می توانند بدون شوخی "تهدید روسیه" کنار بیایند. آنها نمی توانند.

همچنان هیچ اظهارنظر فوری از سوی کرملین صورت نگرفته است.

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار