|
|
کدخبر: ۱۸۴۳۲۶

روسیه می گوید از ورود ناوشکن آمریکایی به آب های خود جلوگیری کرد

کشتی جنگی نیروی دریایی روسیه به ناوشکن آمریکایی نزدیک شد تا آن را به زور از منطقه خارج کند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک ناو جنگی روسیه مانع از ناوشکن نیروی دریایی ایالات متحده از حمله به آبهای سرزمینی روسیه در دریای ژاپن شد.

این حادثه روز جمعه در حالی انجام شد که روسیه و چین مانورهای دریایی مشترکی را در این منطقه انجام دادند و در پی دیگر ملاقات های نزدیک با کشتی های جنگی روسیه و غرب نیز رخ داد.

به نظر می رسد این مساله نشان دهنده قصد مسکو برای افزایش ریسک در بازداشتن آمریکا و متحدانش از اعزام کشتی های خود به مأموریت در نزدیکی آب های روسیه است، زیرا روابط بین روسیه و غرب در پایین ترین سطح پس از جنگ سرد قرار دارد. ارتش آمریکا گزارش روسیه درباره این حادثه را رد کرد.
 

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد ناوشکن Admiral Tributs نیروی دریایی این کشور از نزدیک به ناوشکن آمریکایی USS Chafee نزدیک شده است تا آن را از منطقه ای در نزدیکی آبهای روسیه خارج کند که به دلیل تمرینات توپخانه ای در چارچوب مانورهای روسیه و چین برای حمل و نقل ممنوع اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، کشتی روسی پس از نادیده گرفتن هشدارهای مکرر برای خروج از منطقه در خلیج پتر کبیر به کشتیجنگی آمریکا نزدیک شده است. 

این وزارتخانه متهم شد که پس از "تلاش برای عبور از مرز دریایی روسیه" ، کشتی جنگی ایالات متحده زمانی تغییر کرد که این دو کشتی تنها 60 متر (66 یارد) از یکدیگر فاصله داشتند و با سرعت دور شدند.

این سازمان مانورهای ناوشکن آمریکایی را "نقض فاحش قوانین بین المللی برای جلوگیری از برخورد کشتی ها" و توافق 1972 بین مسکو و واشنگتن در زمینه جلوگیری از حوادث هوایی و دریایی دانست.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار