|
|
کدخبر: ۱۸۴۳۵۸

اسرائیل 1300 خانه جدید برای شهرک نشینان کرانه باختری بسازد

زیو الکین، وزیر مسکن اسرائیل می گوید «تقویت حضور یهودیان» در کرانه باختری برای «دیدگاه صهیونیستی» ضروری است.

اسرائیل اعلام کرده است که قصد دارد اقامتگاه های بیشتری برای شهرک نشینان یهودی در کرانه باختری اشغالی بسازد که با محکومیت فوری فلسطینیان، فعالان صلح و اردن همسایه مواجه شده است.

در بیانیه روز یکشنبه وزارت ساختمان و مسکن در دولت نفتالی بنت، نخست وزیر جناح راست، آمده است که مناقصه هایی برای 13355 خانه در کرانه باختری منتشر شده است که در جنگ شش روزه 1967 توسط اسرائیل تصرف شد.

این خانه های جدید به بیش از 2000 اقامتگاه اضافه می شود که منابع دفاعی در ماه اوت گفتند برای شهرک نشینان کرانه باختری مجاز خواهد بود.
وزیر مسکن زئف الکین، از اعضای حزب راست امید جدید، در بیانیه ای گفت "تقویت حضور یهودیان [در کرانه باختری] برای چشم انداز صهیونیست ها ضروری است".
محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین، در جلسه هفتگی کابینه، از دیگر کشورها - به ویژه ایالات متحده - خواست تا با اسرائیل به دلیل «تجاوز» که شهرک سازی برای مردم فلسطین ایجاد می کند، «مقابله» کنند.
 
تشکیلات خودگردان فلسطین (PA) به شدت منتظر پاسخ دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواهد بود که گفته است با ساخت یکجانبه شهرک سازی اسرائیل به عنوان مانعی بر سر راه حل دو دولتی برای مناقشه مخالف است.
روز جمعه، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که ایالات متحده در مورد طرح های مسکن "نگران" است. وی از اسرائیل و فلسطینی‌ها خواست که «از اقدامات یکجانبه‌ای که تنش‌ها را تشدید می‌کند و تلاش‌ها برای پیشبرد راه‌حل مذاکره دو کشوری را تضعیف می‌کند، خودداری کنند».
 
حدود 475000 یهودی اسرائیلی در شهرک‌هایی در کرانه باختری زندگی می‌کنند که طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی تلقی می‌شوند، در سرزمین‌هایی که فلسطینیان ادعا می‌کنند بخشی از کشور آینده خود هستند.

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار