|
|
کدخبر: ۱۸۴۳۹۸

این قطعنامه به دنبال حذف ممنوعیت صادرات دارای های پیونگ یانگ است

چین و روسیه تلاش خود را برای لغو تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی احیا می کنند.

چین و روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل فشار می آورند تا با احیای تلاش سال 2019 برای رفع ممنوعیت صادرات مجسمه ها، غذاهای دریایی و منسوجات پیونگ یانگ و گسترش آن به منظور برداشتن سقف واردات نفت تصفیه شده، تحریم های کره شمالی را کاهش دهد.

در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که توسط خبرگزاری رویترز مشاهده شده است، چین و روسیه از شورای 15 عضوی می‌خواهند که این تحریم‌ها را «با هدف افزایش معیشت مردم غیرنظامی» در این کشور منزوی آسیایی لغو کند. کره شمالی از سال 2006 به دلیل برنامه های هسته ای و موشک های بالستیک خود تحت تحریم های سازمان ملل قرار گرفته است.

پیش نویس قطعنامه همچنین شامل سایر اقداماتی است که برای اولین بار توسط روسیه و چین تقریباً دو سال پیش پیشنهاد شد، از جمله لغو ممنوعیت کار کره شمالی در خارج از کشور و معافیت پروژه های همکاری ریلی و جاده ای بین کره از تحریم ها.

چند تن از دیپلمات های سازمان ملل که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که پیش نویس قطعنامه تجدید شده مورد حمایت کمی قرار خواهد گرفت. در سال 2019، روسیه و چین دو دور غیررسمی مذاکرات درباره پیش نویس قطعنامه برگزار کردند، اما هرگز به طور رسمی آن را برای رأی گیری ارائه نکردند. دیپلمات‌ها روز دوشنبه گفتند که چین و روسیه هنوز هیچ مذاکره‌ای درباره پیش‌نویس قطعنامه جدید خود برنامه‌ریزی نکرده‌اند. یک قطعنامه برای تصویب نیاز به 9 رأی موافق و بدون وتوی ایالات متحده، فرانسه، انگلیس، روسیه یا چین دارد.

هیئت‌های روسیه و چین سازمان ملل بلافاصله به درخواست برای اظهارنظر درباره متن جدید که به گفته دیپلمات‌ها روز جمعه در اختیار اعضای شورا قرار گرفت، پاسخ ندادند.

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل ماه گذشته به خبرنگاران گفت: «این همیشه اراده چین بوده است که ما باید به ابعاد انسانی ناشی از تحریم‌های اعمال‌شده توسط شورای امنیت نیز رسیدگی کنیم.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار