|
|
کدخبر: ۱۸۴۴۰۹

آمریکا شرکت اسرائیلی NSO Group را به دلیل نرم افزارهای جاسوسی تحریم کرد

دولت بایدن می گوید که نرم افزارهای جاسوسی شرکت اسرائیلی برای هدف قرار دادن روزنامه نگاران استفاده می شود.

دولت بایدن شرکت اسرائیلی NSO Group را در لیست سیاه قرار داده و این شرکت فناوری را به توسعه و تامین نرم افزارهای جاسوسی برای دولت های خارجی متهم کرده است که «از این ابزارها برای هدف قرار دادن به طور مخرب» طیفی از بازیگران از جمله روزنامه نگاران و فعالان استفاده می کنند.

در بیانیه ای در روز چهارشنبه، وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که گروه NSO یکی از چهار شرکتی است که به لیست شرکت هایی اضافه شده است که در نظر گرفته می شود در فعالیت هایی مغایر با سیاست خارجی و امنیت ملی ایالات متحده هستند.

گروه NSO در اوایل سال جاری خشم گروه‌های حقوق بشر را برانگیخت، پس از تحقیقات رسانه‌های بین‌المللی نشان داد که نرم‌افزار جاسوسی Pegasus این شرکت توسط نیروهای امنیتی و دولت‌های مستبد در چندین کشور استفاده می‌شود. لیست نهادها، که محدودیت های تجاری ایالات متحده را در بر می گیرد، شرکت چینی سازنده گوشی های هوشمند هوآوی را نیز شامل می شود.

گروه NSO و یک شرکت اسرائیلی دیگر، Candiru، به این دلیل اضافه شدند که نرم افزارهای جاسوسی آنها "دولت های خارجی را قادر به سرکوب فراملی کرده است، که رویه دولت های مستبد است که مخالفان، روزنامه نگاران و فعالان را خارج از مرزهای مستقل خود هدف قرار می دهند تا مخالفان را ساکت کنند". گفت. در ادامه این بیانیه آمده است: «این گونه اقدامات نظم بین المللی مبتنی بر قوانین را تهدید می کند.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار