|
|
کدخبر: ۱۸۴۴۲۹

دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل خواستار "کاهش تنش" بحران لهستان و بلاروس شد

مینسک نیروهای امنیتی لهستان را به عقب راندن غیرقانونی پناهجویان به بلاروس متهم کرد.

میشل باشله، مسئول حقوق بشر سازمان ملل متحد از بلاروس و لهستان خواسته است تا بحران مهاجران "غیر قابل تحمل" را در مرز مشترک خود کاهش دهند و گفت کسانی که در مرز گیر افتاده اند نباید یک شب دیگر را بدون سرپناه در دمای سرد سپری کنند.

اظهارات باشله در روز چهارشنبه پس از آن بیان شد که ورشو اعلام کرد پس از تلاش صدها نفر در طول شب برای عبور از بلاروس به لهستان، هزاران سرباز دیگر را به مرز منتقل کرده است . مینسک نیروهای امنیتی لهستان را به عقب راندن غیرقانونی پناهجویان به بلاروس متهم کرد.

صدها نفر در حال حاضر در امتداد مرز اردو زده اند، کسری از حدود 4000 مهاجر و پناهنده در مناطق نزدیک مرز، از جمله جنگل های مجاور، جمع شده اند.

باشله در بیانیه‌ای گفت: «من از کشورهای درگیر می‌خواهم گام‌های فوری برای کاهش تنش و حل این وضعیت غیرقابل تحمل را در راستای تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی حقوق بشر و قانون پناهندگان بردارند». او گفت: «این صدها مرد، زن و کودک نباید مجبور شوند یک شب دیگر را در هوای سرد بدون سرپناه، غذا، آب و مراقبت های پزشکی کافی بگذرانند. بر اساس قوانین بین المللی، هیچ کس نباید از درخواست حمایت منع شود و باید به نیازهای حمایتی آنها توجه فردی شود.

باشله خواستار دسترسی امدادگران، وکلا و روزنامه نگاران به سرگردانان شد. او گفت که اقدامات ورشو و مینسک "از جمله از طریق افزایش استقرار نیروها - و لفاظی های تحریک آمیز همراه" آسیب پذیری و خطرات پیش روی مهاجران را افزایش داده است.

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار