|
|
کدخبر: ۱۸۴۴۴۳

انفجار مرگبار در حومه شیعیان کابل رخ داد

مقامات می گویند که انفجار در یک مینی ون در منطقه دشت برچی در غرب پایتخت افغانستان رخ داد.

به گفته مقامات، در انفجاری که در یک خودرو در کابل، پایتخت افغانستان رخ داد، دست کم یک نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند. این رویداد روز شنبه در دشت برچی، حومه کابل رخ داد که اکثراً اعضای جامعه هزاره شیعه در آن تسلط دارند، که سال‌ها هدف جنگجویان وابسته به داعش بوده‌اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است که فرد کشته شده در این انفجار حمید سیغانی، روزنامه نگار سرشناس افغان بوده که در شبکه تلویزیونی آریانا کار می کرده است. این مرکز ساعاتی پس از انفجار در توییتی نوشت: «متاسفانه ما یک خبرنگار دیگر را از دست دادیم».

راننده این وسیله نقلیه در گفت و گو با خبرگزاری آسوشیتدپرس در بیمارستان گفت: در یک نقطه از مسیر خود مردی مشکوک سوار اتوبوس شد و دقایقی بعد انفجار در پشت اتوبوس رخ داد.او مشاهده کرد که دو سرنشین با لباس های آتش گرفته از عقب خودرو به بیرون می افتند و سایر مسافران از جلو فرار می کنند. یکی از شاهدان به خبرگزاری فرانسه گفت: "من در ماشینم بودم و انفجاری در خودروی روبروی ما رخ داد." "به طور کامل سوخته بود."

او گفت که این انفجار در نزدیکی یک پوسته تحت کنترل طالبان رخ داد و بلافاصله پس از آن صدای تیراندازی شنیده شد. یکی از بیمارستان های نزدیک اطلاعیه ای منتشر کرد که در آن یک کشته و چهار زخمی پذیرفته است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در توییتی نوشت که بر اثر آتش‌سوزی در یک مینی‌بوس و انفجار یک نفر کشته و دو نفر زخمی شدند. تصاویری که روز شنبه در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، شعله‌های آتش و ابر غلیظی از دود سیاه را نشان می‌دهد که به سمت آسمان می‌چرخد. این انفجار یک روز پس از آن رخ داد که در اثر انفجار بمب در مسجدی در ننگرهار حداقل سه نفر کشته و 15 نفر زخمی شدند. دفتر والی ننگرهار در بیانیه ای گفته است که مقامات دو "عامل" بمب گذاری در مسجد را دستگیر کرده اند، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله ننگرهار را بر عهده نگرفته است. در این بیانیه آمده است: "تحقیقات بیشتر در مورد این حادثه ادامه دارد و اقدامات بیشتری انجام خواهد شد."

در حالی که کابل از زمان تسلط طالبان در ماه اوت تا حد زیادی از داعش آزاد شده است، در یک حمله اخیر جنگجویان داعش به شفاخانه ملی نظامی شهر یورش بردند و دست کم 19 نفر را کشتند و بیش از 50 نفر را زخمی کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار