|
|
کدخبر: ۱۸۴۴۶۴

امارات و اسرائیل برای توسعه کشتی های نظامی و تجاری بدون سرنشین

سازندگان تسلیحات اماراتی و اسرائیلی قراردادی را برای طراحی مشترک کشتی ها در روز پایانی نمایشگاه هوایی دبی امضا کردند.

سازندگان تسلیحات دولتی اماراتی و اسرائیلی توافقنامه راهبردی را در دوبی امضا کردند تا به طور مشترک کشتی های بدون سرنشینی را که قادر به انجام جنگ ضد زیردریایی هستند، طراحی کنند. کنگلومرای دفاعی امارات متحده عربی EDGE و صنایع هوافضای اسرائیل (IAI) در روز پایانی نمایشگاه دوسالانه هوایی دبی در روز پنج‌شنبه اعلام کردند که با یکدیگر همکاری می‌کنند.

در بیانیه ای مشترک، این شرکت ها اعلام کردند که کشتی های خدماتی بدون سرنشین مدولار پیشرفته "170 M" را طراحی خواهند کرد که هم برای اهداف نظامی و هم برای اهداف تجاری قابل استفاده هستند. شرکت هوافضا و دفاع IAI در ماه مارس اعلام کرد که به طور مشترک یک سیستم دفاعی پهپاد پیشرفته را با EDGE توسعه خواهد داد.

این توافق پس از آن صورت گرفت که سال گذشته امارات و اسرائیل بر اساس توافقی که با میانجیگری دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، روابط دیپلماتیک برقرار کردند، انجام شد. ایالات متحده بعداً با فروش هواپیماهای جنگی F-35 به ابوظبی موافقت کرد.

فیصل البنایی، مدیرعامل EDGE در اظهار نظر در مورد معامله روز پنجشنبه گفت: «در راستای توافق آبراهام و همکاری تازه تاسیس امارات متحده عربی با اسرائیل، این لحظه تعیین کننده ای برای ما است که به نیروهای IAI بپیوندیم. از آنجایی که EDGE سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در قابلیت‌های مستقل انجام می‌دهد، توسعه مشترک Counter-UAS به تقویت مجموعه فناوری پیشرفته ما کمک می‌کند.

بواز لوی، رئیس IAI گفت که این توافق به عنوان "سنگ پله ای برای اتحادهای تجاری و استراتژیک بیشتر بین کشورهای ما" عمل می کند.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار