|
|
کدخبر: ۱۸۴۵۱۵

بایدن و پوتین روز سه‌شنبه درباره اوکراین تماس ویدیویی خواهند داشت

پس از آن که روسیه ده‌ها هزار سرباز در مرز اوکراین مستقر کرد، روسای جمهور روسیه و آمریکا با یکدیگر گفتگو خواهند کرد.

رئیس جمهور جو بایدن و رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در یک کنفرانس ویدئویی صحبت خواهند کرد زیرا تنش ها بین ایالات متحده و روسیه بر سر افزایش نیروهای روسیه در مرز اوکراین به عنوان نشانه ای از تهاجم احتمالی تلقی می شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری دولتی روسیه، ریانووستی، این برنامه را تایید کرد و گفت که این برنامه عصر سه شنبه برگزار خواهد شد. پسکوف افزود: «روسای جمهور خودشان تصمیم خواهند گرفت» که این گفتگو تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. کاخ سفید بلافاصله در مورد این اعلامیه اظهار نظر نکرد.

روسیه بیش از هر زمان دیگری مصر است که ایالات متحده تضمین می کند که اوکراین در ائتلاف نظامی ناتو پذیرفته نخواهد شد. در همین حال، به گفته یک مقام دولت بایدن که مجاز به گفتگو در مورد این یافته نبود، مقامات اطلاعاتی ایالات متحده تشخیص داده اند که روسیه حدود 70000 سرباز را در نزدیکی مرز خود با اوکراین جمع آوری کرده است و برنامه ریزی برای تهاجم احتمالی در اوایل سال آینده را آغاز کرده است. علنی و به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد. خطرات پوتین از چنین تهاجمی بسیار زیاد خواهد بود.

مقامات آمریکایی و دیپلمات‌های سابق آمریکایی می‌گویند در حالی که رئیس‌جمهور روسیه به وضوح در حال فراهم کردن زمینه برای تهاجم احتمالی است، ارتش اوکراین امروز نسبت به گذشته مسلح‌تر و آماده‌تر است و تحریم‌های تهدید شده توسط غرب آسیب جدی به اقتصاد روسیه وارد می‌کند.

بایدن گفت: «کاری که من انجام می‌دهم این است که آنچه را که فکر می‌کنم، خواهد بود، جمع‌آوری می‌کنم، جامع‌ترین و معنادارترین مجموعه از ابتکارات برای اینکه ادامه دادن و انجام کاری که مردم نگران هستند برای آقای پوتین بسیار بسیار دشوار شود.» گفت جمعه

مقامات اوکراینی گفته اند که روسیه می تواند ماه آینده به این کشور حمله کند. الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، گفت که تعداد نیروهای روسیه در نزدیکی اوکراین و در کریمه الحاق شده به روسیه 94300 نفر تخمین زده می شود و هشدار داد که "تشدید تنش در مقیاس بزرگ" در ژانویه امکان پذیر است.

رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، اخیراً متهم کرد که گروهی از روس ها و اوکراینی ها قصد داشتند در کشورش کودتا کنند و توطئه گران سعی کردند از ثروتمندترین مرد اوکراین، رینات آخمتوف کمک بگیرند.

روسیه و آخمتوف هرگونه توطئه‌ای در دست اجرا را رد کرده‌اند، اما اخیراً روس‌ها در هشدارهای خود به اوکراین و ایالات متحده صریح‌تر شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار